تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۷۵۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرکل خانه کارگر کشور:
تورم موثر بالای 50 درصد است
دبیرکل خانه کارگر کشور و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کارگران گفت: تورم موثر در کشور اکنون بالای 50 درصد است و کارگران در این شرایط با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

علیرضا محجوب روز جمعه در آیین افتتاح خانه کارگر شهرستان دزفول افزود: ارقامی که به مستمری بگیران، کارگران و کارمندان پرداخت می شود قابل تطبیق با هزینه های آنها نیست که امیدواریم این موضوع با ظرافت خاصی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تورم جشن ثروتمندان و عزای فقراست، اظهار داشت: امروز شاخص نابرابری به سمت طبقات ثروتمند و دارا گردش می کند که این موضوع از نظر اجتماعی خبری بد و مایوس کننده است.

دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه اجازه نمی دهیم کسی بابت تورم جشن بگیرد، افزود: تورم و فشار زمانی قابل تحمل است که همه اقشار به یک اندازه در مقابل این وضعیت قرار بگیرند نه اینکه برخی افراد در این شرایط ثروت بیشتری کسب کنند و برخی فقیرتر شوند. 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون سبقه سیاسی ندارد، گفت: فراکسیون کارگری همواره بدنبال مسائل و مشکلات کارگران بوده است.

وی با اشاره به اینکه 60 هزار بیمه شده اصلی در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار داشت: بیش از 200 هزار نفر از جمعیت این شهرستان یعنی حدود 40 درصد مشمول خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند.

محجوب افزود: اطلاعی از آمار بیمه روستاییان عشایر دزفول ندارم ولی اغلب کسانی که در حوزه صنعت کشاورزی فعالیت می کنند از گذشته تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خانه کارگر صدای مردم و کارگران است

دبیرکل خانه کارگر کشور وجود تعداد فراوان کارگر در شهرستان دزفول را دلیلی بر لزوم راه اندازی خانه کارگر در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ارائه دوره های آموزشی و اقدامات موثر برای جلب نظر کارگران در این خانه ضروری است.

وی خانه کارگر را صدای مردم و کارگران دانست و گفت: طرح و پیگیری مباحث و مشکلات کارگران در خانه کارگر از اتفاقاتی نظیر پایمال شدن حق کارگران و برگزاری تجمعات کارگری مانند هفت تپه جلوگیری می کند.

محجوب با اشاره به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: نمایندگان کارگران این شرکت به فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی مراجعه و مشکلات خود را مطرح کردند که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران هنوز تمام نشده اند، اظهار داشت: خوزستان و همه استان های کشور بستر موضوعات کارگری هستند.

دبیرکل خانه کارگر کشور، خانه کارگر را تشکیلاتی برای یاری رسانی به کارگران و شنیدن صدای آنها دانست و گفت: متاسفانه نه تنها حرف فقرا و کارگران به خوبی منعکس نمی شود بلکه گردش خبری به سمت ثروتمندان است. 

وی با اظهار امیدواری از انجام فعالیت های خانه کارگر دزفول به بهترین نحو ممکن افزود: درخصوص بیمه کارگران ساختمانی اقدامات خوبی صروت گرفته است.

امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه آغاز به کار خانه کارگر دزفول درخصوص مشکل قراردادهای موقت کار به خبرنگار ایرنا گفت: این نوع قراردادها به هیچ عنوان به نفع کارگران نیست.

وی افزود: در بحث رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری در حال گفت و گو درخصوص قراردادهای موقت کار هستیم و اگر بتوانیم دولت و کمیسیون را در این زمینه قانع کنیم گام بزرگی در این خصوص برداشته ایم.

محجوب اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طرحی درخصوص آیین نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار به دولت داده است که اگر دولت این طرح را مصوب کند تکلیف تا حد زیادی روشن می شود.

خانه کارگر شهرستان دزفول روز جمعه در آیینی با حضور دبیرکل خانه کارگر کشور، نماینده دزفول در مجلس، امام جمعه و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار