تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان:
80 درصد حجم اقتصاد در خوزستان دولتی است
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: 80 درصد حجم اقتصاد خوزستان دولتی و متعلق به کارخانجات بزرگ صنعتی است و به همین دلیل حجم زیادی از خانوارها در بخش دولتی مشغول هستند.

مسعود صدری اظهار کرد: 80 درصد حجم اقتصاد خوزستان دولتی و متعلق به کارخانجات بزرگ صنعتی است و به همین دلیل حجم زیادی از خانوارها در بخش دولتی مشغول هستند. معمولاً سطح درآمد در دستگاه‌های دولتی بالا است و به همین دلیل نوسان قیمت‌ها برای همه مردم به شکل واقعی محسوس نیست.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان افزود: در سایر استان‌ها بخش زیادی از حجم اقتصاد وابسته به بنگاه‌های خصوصی و صنایع پایین دستی است و کوچک‌ترین نوسان اقتصادی به صورت مستقیم بر معیشت مردم تأثیر می‌گذارد. در این استان‌ها چون اکثر خانوارها از بخش خصوصی حقوق می‌گیرند و میانگین دستمزد آنها پایین است، طبیعتاً قدرت آنها کاهش پیدا می‌کند و نرخ تورم تا حدودی پایین می‌آید.

وی بیان کرد: دومین مسئله در خوزستان شرایط آب و هوایی مانند گرما و شرجی نفس گیر، گرد و خاک و سایر آلودگی‌ها است که بازدهی نیروی کار را پایین می‌آورد و همین مسئله قیمت تمام شده را بالا می‌برد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان عنوان کرد: خوزستان نسبت به سایر استان‌ها میزبان حجم زیادی از کارگران مهاجر از استان‌های دیگر است؛ این کارگران به دلیل داشتن شغل و درآمد مناسب معمولاً قدرت خرید بالایی دارند و همین مسئله در بالا رفتن نرخ تورم موثر است.

وی گفت: البته این فشار اقتصادی و نوسانات روی قشر آسیب پذیر خوزستان تأثیر مستقیم می‌گذارد و این افراد در مقابل تورم مصونیت کمتری دارند که دولت باید از طریق نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا سازمان تأمین اجتماعی باید آنها را شناسایی و با ارائه بسته‌های حمایتی از وارد آمدن فشار اقتصادی به آنها بکاهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار