تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۷۵۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2 طایفه بعد از 20 سال درگیری در شوش صلح کردند
2 طایفه در روستاهای خمات و عین در شهرستان شوش که 20 سال با هم اختلاف و درگیری داشتند عصر شنبه در آیینی با هم صلح و سازش کردند.

آیین صلح و سازش این طایفه ها با حضور امام جمعه و فرماندار شوش، معاون رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف خوزستان، اعضای شورای تامین شهرستان و بزرگان، ریش سفیدان، سادات، روحانیت، شیوخ و خوانین در مسجد امام جعفرصادق (ع) شوش برگزارشد.

رییس دادگستری شهرستان شوش در این آیین گفت: سال 1378 یعنی حدود 20 سال قبل در روستاهای خمات وعین درگیری رخ داد و متاسفانه سه نفر کشته و 10 نفر مصدوم شدند.

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه 20 جلسه برای صلح و سازش این 2 روستا برگزار شده است، افزود: بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی، قضایی و غیره در این مدت تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این 2 طایفه انجام دادند که سرانجام امروز شاهد آشتی و سازش آنها هستیم.

وی اظهار داشت: 6 پرونده قتل از سال گذشته تاکنون با کمک کمیته سران عشایر و شوراهای حل اختلاف شهرستان شوش به صلح و سازش ختم شده است و برای رسیدن به صلح و سازش در سه پرونده دیگر تا پایان سال جاری در حال مذاکره هستیم.

رییس دادگستری شوش با اشاره به اهمیت بخشش در اسلام گفت: امیدوارم که این حرکت خداپسندانه الگویی برای حل مشکلات و رفع دشمنی ها در سایرنقاط بشود.

وی گذشت 2 طرف درگیری را اقدامی بزرگ خواند و افزود: تلاش ‌های رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف خوزستان، اعضای شورای حل اختلاف شوش، بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی و قضایی برای برقراری صلح و سازش بین این 2 طایفه ستودنی است.

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان در این آیین گفت: برای حدود 32 فقرره پرونده قتل در هشت ماهه امسال حکم قصاص صادر شده که با کمک بزرگان و سران عشایر به صلح و سازش ختم شده اند.

عبدالعباس زبیدی نیا افزود: پرونده های مختلفی تا پایان سال در شهرهای شوشتر، دشت آزادگان، شاوور و سه پرونده در شهر شوش به صلح وسازش می رسد.

وی خواستار انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم توسط بزرگان و سران عشایر شد.

امام جمعه شوش نیز اظهار داشت: اسلام دین دوستی و برادری است اما متاسفانه امروزه شیطنت های دشمنان اسلام موجب شده مسلمانان در بعضی از کشورها به جان یکدیگر بیفتند.

حجه الاسلام سید محمد امام با بیان اینکه صلح و سازش موجب خشنودی خداوند می شود، افزود: هر کس از حق خود بگذرد با خداوند تعهد بسته است و مزد او را حق تعالی می دهد.

فرماندار شهرستان شوش ضمن ابراز خرسندی از سازش میان این طایفه ابراز امیدواری کرد با توجه به حل و فصل شدن منشا اختلافات دیگر شاهد درگیری و نزاع میان این 2 طایفه نباشیم.

عدنان غزی از مسئولان استان و شوش بویژه رییس دادگستری، دادستان و فرماندهی انتظامی شوش برای برقراری این صلح و آشتی قدردانی کرد.

این 2 طایفه در روستاهای خمات وعین بخش شاوور و مرکزی در شهرستان شوش در شمال خوزستان آذرماه 1378 به دلیل اختلاف جزیی با هم درگیر شدند که این نزاع جزیی به درگیری گسترده بین 2 طایفه، کشته شدن سه نفر و مصدوم شدن 10 نفر منجر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار