تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی شوراهای حل اختلاف خوزستان محقق شد؛
رهایی ۲۴ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در خوزستان
رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش شوراهای حل اختلاف این استان، در هشت ماه گذشته ۲۴ نفر از محکومان به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

عبدالعباس زبیدی نیا در دومین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان از رهایی ۲۴ نفر از محکومان به قصاص توسط اعضای شوراهای حل اختلاف خوزستان در مدت هشت ماه گذشته خبر داد و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود توانستند در مدت هشت ماه سال جاری، ۲۴ نفر محکومان به قصاص را از چوبه دار رها کنند. همچنین طی این مدت ۱۳۳ پرونده به شعب ویژه زندانیان شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که از این مجموع ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش مختومه و ۸۰ زندانی در این مدت آزاد شدند.

وی افزود: ۲۶ درصد وارده پرونده به شوراهای حل اختلاف خوزستان افزایش و ۳۴ درصد از این پرونده‌های که قابل مصالحه بودند در هشت ماه گذشته با صلح و سازش مختومه شدند.

زبیدی نیا بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف تاکید کرد و افزود: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف، صلح و سازش اختلافات بین مردم است و لازم است با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندی، جلب اعتماد و رضایت مردم، پیشگیری و کاهش از جرم و حل و فصل دعاوی بین مردم باید از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف استفاده بهینه کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه از ۱۴۳ قاضی که در اوقات پاره‌وقت و تمام وقت برای رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف این استان همکاری خوبی داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار