تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۵۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت گروه ملی گفت‌:
کارگران گروه ملی برای راه‌اندازی خط سوم تولید، به سر کار بازگردند
مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران گفت: سری جدید خرید مواد اولیه را انجام دادیم و خط سه کارخانه نیز آماده تولید است که اگر کارگران در محل کارشان حاضر شوند، تولید تیرآهن را آغاز می‌کنیم.

کسری غفوری اظهار کرد: اخیراً به مبلغ 30 میلیارد تومان شمش مخصوص تیرآهن از شرکت فولاد خوزستان خریداری کرده‌ایم و خط سه کارخانه که خط تولید تیرآهن است آماده شده تا با رفع اشکالات کوچکی که دارد، وارد مدار شود.

وی افزود: پس از خط میلگرد و خط لوله سازی، این خط سوم کارخانه است که راه می‌افتد اما کارگران همچنان در محل کارشان حضور پیدا نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گروه ملی گفت: روز پنجشنبه جلسه‌ای در محل شرکت برگزار شد که تعدادی از مسئولان شهرستان و استان از جمله فرماندار اهواز و رئیس سازمان صنعت و معدن خوزستان حضور داشتند و در این جلسه برخی کارگران گلایه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ما همه خواسته‌های کارگران را به بانک ملی و حتی وزارت انتقال داده‌ایم، خواسته اول کارگران این است که کلیه خطوط تولید به کار بیفتند، خواسته دوم آن‌ها این است که تکلیف مالکیت شرکت به‌طور کامل مشخص شود و خواسته دیگر این است که مواد اولیه مستمراً وارد شرکت بشود.

غفوری بیان کرد: در جلسه روز پنجشنبه یک نفر هم نبود که به عملکرد تیم ما گلایه و شکایتی داشته باشد اما با توجه به شرایطی که در سال‌های گذشته پرسنل تجربه کرده‌اند، یک حس بی‌اعتمادی در بین آن‌ها به وجود آمده است که باعث می‌شود این اقدامات را مقطعی بدانند.

وی افزود: کارگران به دنبال تضمین هستند و بارها به من گفته‌اند که آیا تضمینی می‌دهی؟ که من پاسخ داده‌ام در قبال بودجه‌ای که برایم تأمین شده و مواد اولیه تهیه کرده‌ام تضمین می‌دهم. 50 هزار تن مواد اولیه‌ای که تا به حال تأمین شده واقعا برای کارخانه بزرگی مثل گروه ملی رقم کمی برای تولید است.

مدیرعامل شرکت گروه ملی عنوان کرد: معتقدم کارگران باید به خانه خود که همان شرکت است برگردند تا تولید را از سر بگیریم؛ هر چند با صد درصد توان کارخانه پیش نمی‌رویم اما دیدیم که در یکی دو ماه گذشته توانستیم با تولید میلگرد به درآمدزایی برسیم و حقوق‌ها را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: هنوز همه محصولات را نفروخته‌ایم اما مشغول فروش هستیم؛ با این حال به‌دنبال مهیا کردن شرایط صادراتیم تا بتوانیم سودآوری بهتری برای شرکت داشته باشیم.

غفوری درباره این موضوع که گفته می‌شود بخش‌هایی از خطوط تولید کارخانه نیاز به تعمیرات اساسی دارند و این تعمیرات هزینه‌بر هستند، اظهار کرد: ‌قطعاً از این مسئله اطلاع داریم و می‌دانیم کارخانه‌ای این همه سال کار کرده نیاز به ترمیم و تعمیر اساسی دارد؛ برای این موضوع برنامه داریم اما همه می‌دانند قطعات را باید نقدی بخریم و هزینه تقریبا بالایی می‌خواهد که فعلا پول تن‌خواهی در اختیار من نیست که برای این موضوع هزینه کنم.

وی افزود: به رسیدگی به تعمیرات خطوط تأکید داریم و در صدد هستیم که بودجه‌ای را برای این موضوع فراهم کنیم که فکر می‌کنم می‌توانیم از محل تولید و فروش محصول، بخشی از این بودجه را تأمین کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار