تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۷۵۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید شکر در شرکت نیشکر هفت تپه شوش حداکثر تا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اگر اتفاق خاصی نیافتد حداکثیر تا ۱۰ روز آینده می‌توان شاهد تولید شکر در شرکت نیشکر هفت تپه شوش باشیم.

امید بن عباس در حاشیه سی و چهلمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه شوش و گروه ملی ایران اظهار داشت: کارکنان نیشکر هفت تپه مشغول به کار هستند و قریب به 10 روز اعتصابات آنها پایان یافته است.

وی ادامه داد: هیأت نظارت به ریاست دادستان استان خوزستان در شرکت نیشکر هفت تپه شوش حاضر شدیم و به صورت هفتگی بر روند فعالیت این شرکت نظارت داریم و اتفاقات را به لحاظ فنی و مالی در حال رصد هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که اورهال شرکت نیشکر هفت تپه شوش در حال انجام است، گفت: حداکثر تا 10 روز آینده تعمیرات اساسی در این شرکت به پایان می‌رسد و کوره‌های بخار که به عنوان نقطه آغازین کارخانه است، شروع به کار می‌کنند و نیشکر نیز برداشت و برای تولید شکر تحویل کارخانه داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی نیافتد حداکثر تا 10 روز آینده می‌توان شاهد تولید شکر در شرکت نیشکر هفت تپه شوش باشیم. یک سری اقدامات اصلاحی در حوزه مدیریتی، نیروی انسانی، مسائل فنی و مالی کارخانه تصمیم‌گیری شده تا مانعی بر سر ادامه راه شرکت در این فصل حساس باقی نماند و محصول را بتوان به موقع برداشت و تولید را داشته باشند.

بن عباس اظهار داشت: تعیین هیأت نظارت بر شرکت نیشکر هفت تپه شوش به دستور استاندار خوزستان در راستای عدم تکرار مشکلات اخیر و پرداختی‌ها است.

از 32 هزار تن تولید محصول تا برنامه‌ریزی منظم بر چرخه قرار گرفتن شرکت گروه ملی ایران

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: مواد اولیه شرکت گروه ملی ایران ممکن است برای ده روز یا دو هفته تولید کارخانه کفایت کند اما بالاخره تولید باید انجام شود. در حال حاضر نزدیک به 32 هزار تن محصول تولید که 6 هزار تن آن به فروش رسیده و مابقی در حال فروش است.

وی با بیان این‌که با محموله بعدی تولید نیز باید اتفاق بیافتد، گفت: کارخانه قدیمی است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و براساس برآوردها به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تمام خطوط آن تعمیرات اساسی شوند و در مدار قرار گیرند.

بن عباس ادامه داد: تعمیرات خطوط اساسی شرکت گروه ملی ایران در برنامه منظم فازبندی شده است، با همکاری مجموعه گروه ملی طراحی انجام شده تا در هر فاز یکی از خطوط راه‌اندازی شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار