تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۵۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
پوشش 2 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح مهارت‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تحت پوشش قرار گرفتن دو هزار و 500 دانش‌آموز مدارس سمپاد خوزستان در طرح مهارت‌آموزی خبر داد. 
 
محمد تقی‌زاده با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته اجرایی و برنامه‌ریزی ستادی طرح مهارت آموزی مدارس سمپاد، اظهار کرد: این جلسه به منظور اجرای مطلوب طرح مهارت آموزی در مدارس استعدادهای درخشان تشکیل شد. همزمان با آغاز اجرای طرح مهارت آموزی در مدارس استعدادهای درخشان، ابلاغ اعضای کمیته مهارت آموزی نيز صادر شده است.
 
وی با بيان اينكه شیوه‌نامه طرح مهارت آموزی به مناطق و نواحي مختلف ارسال شده است، افزود:  امیدواریم با اجرای مطلوب این طرح به اهداف تربیتی آموزش و پرورش مانند امیدواری و مسئولیت پذیری در دانش‌آموزان دست پیدا کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت اساسی است. جامعه هدف، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه مدارس سمپاد هستند.
 
تقی‌زاده توضیح داد: طرح مهارت آموزی در طول سال تحصیلی طی 18 هفته و به مدت 36 ساعت در قالب ساعات فوق برنامه برگزار می‌شود. اولیای دانش‌آموزانِ مدارس استعدادهای درخشان در قالب جلسه آموزش خانواده، تحت پوشش این طرح قرار می‌گيرند.
 
وی گفت: امیدواریم آموزش مهارت‌های زندگی به تربیت شهروند سالم به سبک اسلامی - ایرانی در اجتماع کمک کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه دو هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان مدارس سمپاد خوزستان تحت پوشش طرح مهارت آموزی قرار می‌گیرند، خاطرنشان‌کرد: شناخت آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت‌های کار گروهی و توسعه ظرفیت‌های دانش‌آموزی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
 
تقی‌زاده افزود: یکی از برنامه‌های مهم سند تحول بنیادین در راستای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در میان دانش‌آموزان است که نقش به‌سزايی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد. دانش‌آموزان نقش مهمی در اجرای برنامه‌های اجتماع محور و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، بنابراین از ظرفیت بالايی برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت خطرهای پیرامون خود و ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مساله برخوردار هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار