تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار رزمی کار خوزستانی برای مسابقات آسیایی انتخاب شدند
چهار بانوی رزمی کار خوزستانی پس از درخشش در مسابقات کشوری و جهانی برای حضور در رقابت ها آسیایی انتخاب شدند.

چهار رزمی کار خوزستانی برای مسابقات آسیایی انتخاب شدند

فرشته شریفی اظهار داشت: نگین شاه ولی، نرگس حیدری، محدثه زندی و نرگس شریفی پس از کسب نشان طلا در رقابت های کشوری (انتخابی تیم ملی) با صلاحدید کادر فنی، تیم ملی را در مسابقات آسیایی همراهی می کنند.

وی با اشاره به توسعه این رشته در بین ورزشکاران خوزستانی گفت: رشته او اسپرت در برخی از شهرستان های استان از جمله ایذه علاقه مندان به خصوصی دارد که در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

مسئول بخش رزمی انجمن او اسپرت خوزستان افزود: ظرفیت بسیار خوبی در ورزش او اسپرت خوزستان وجود دارد زیرا ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی می توانند در این رشته فعالیت کرده و در مسابقات مختلف شرکت کنند. 

وی با بیان این که رقابت های آسیایی فروردین ماه سال آینده به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد افزود: با توجه به استعدادی که در بین بانوان استان وجود دارد می توان شاهد افتخارآفرینی بانوان خوزستانی ها در این رقابت ها بود.

شریفی در ادامه به مدال آوری بانوان خوزستانی در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها زهرا لیموچی و آیسان اسکندری به مدل طلا رسیدند همچنین کوثر نجاتی مدال نقره و فرشته شریفی مدال برنز را کسب کرد.

او اسپرت که از مخفف واژه اوریجینال پرشین اسپرت یعنی ورزش پارسیان اصیل آمده است در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش‌ های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌گذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته شد.

فدراسیون جهانی او اسپرت (ووف) در 24 آذر سال 1384در همدان تأسیس و استاد محمد قاسم منوچهری به عنوان بنیانگذار و دبیرکل آن به جوامع بین ‌المللی ورزش و کمیته ‌های ملی المپیک دیگر کشورها معرفی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار