تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۷۵۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی اهواز بالاتر از درآمد آن‌ها است
سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار و اعضای حاضر در این جلسه به بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این کلانشهر پرداختند.

در این جلسه، لطیف حیائی اهوازی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار اهواز اظهار داشت: جهت آشنایی مدیران سراسر ارگان‌ها جلسه نشست کتابخوان با هدف معرفی کتابخانه‌ها و اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در فرهنگ‌سازی شهروندان برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، مصوب شد نامه‌ای درخصوص مطالبات نیم درصد شهرداری از طرف فرمانداری اهواز و خطاب به شهرداری این کلانشهر ارسال شود.

در ادامه سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز، حسین صفری اظهار داشت: هزینه‌های کارکنان، تعمیرات، تجهیزات و انبار ملزومات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی بسیار بالاتر از درآمد آنها است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 500 میلیون ریال از نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز شده است و کتابخانه‌ها با اخطاریه برق و آب به دلیل بدهی مواجه هستند.

در ادامه این نشست علی‌یاری، عضو حقیقی انجمن اظهار داشت: با رسیدگی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها ریشه بسیاری از نابه‌هنجاری‌ها در شهر مرتفع شده و اداره امور شهر به مراتب راحت‌تر می‌شود.

در پایان نیز، آقای فرج پهلو، عضو هئیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: مشکلاتی که اکنون کتابخانه‌ها به دلیل نبود درآمد کافی گریبان آن هستند را باید ریشه‌یابی و از اساس حل کرد و کتابخانه باید به عنوان مرکز فرهنگی نگران مسائل کتاب و کتابخوانی باشد. تشکیل کارگروهی جهت بهبود جایگاه کتابخانه در سطح جامعه را پیشنهاد می‌کنم.

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز مصوب شد کتابخانه تازه تاسیس ملاشیه با نام ابن سکیت (یعقوب بن اسحاق دورقی اهوازی معروف به ابن سکیت) نامگذاری شود و زندگی‌نامه این عالم شیعی در کتابخانه نصب شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار