تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۵۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در آبادان برگزار می‌شود
دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان پنجشنبه 29 آذرماه با حضور جمعی از یاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله آبادان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام جمعه فقید آبادان روز یکشنبه گفت:یکی از مقام های کشور برای سخنرانی در این آئین که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود دعوت شده است.

نورالله کردفروشانی افزود:همچنین سرهنگ بازنشسته سیدمحمدعلی شریف‌النسب خاطراتی از مجاهدت و ایستادگی امام جمعه فقید آبادان در هشت سال دفاع مقدس بخصوص در زمان محاصره شهر آبادان خاطراتی را بازگو می کند.

وی هدف از برگزاری این مراسم را تبیین ویژگی های شخصیتی آیت الله جمی برای نسل جوان عنوان کرد و افزود:به همین منظور مسابقه تصویرخوانی با حضور 12 هزار نفر از دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم با مضامین استقامت، صبر و مسئولیت پذیری آیت الله جمعی در حال برگزاری است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت ارتحال آیت الله جمی گفت:در این مسابقه سه تصویر از آیت الله جمی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و تاکنون 9 هزار دانش آموز مفاهیم بدست آمده را در اختیار این ستاد قرار دادند که به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

آیت الله غلامحسین جمی راوی کتاب نوشتم تا بماند در سال 1304 خورشیدی در روستای اهرم تنگستان از توابع بوشهر در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. وی تا کلاس ششم ابتدایی را در این روستا تحصیل کرد و با توجه به علاقه قلبی به دروس حوزوی به برازجان و سپس بوشهر عزیمت کرد.

این عالم ربانی در سال 1327 خورشیدی در سفر به آبادان با روحانی مبارز شیخ عبدالرسول قائمی موسس حوزه علمیه آبادان آشنا و برای ادامه تحصیل وارد این مدرسه شد.

پس از مدتی اقامت در آبادان برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت و از محضر آیت الله راستی کاشانی و در مجلس درس حاج شیخ محمد علی مدرس شرکت کرد. وی بعد از بازگشت از نجف در آبادان ماندگار شد. 

آیت الله جمی در طول زندگی بابرکتش منبر را به کانونی برای روشنگری و اطلاع رسانی مردم علیه رژیم تبدیل کرده بود و از همین طریق با رژیم پهلوی مبارزه می کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین امام جمعه آبادان منصوب شد.

مرحوم آیت الله جمی در طول دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیر رزمندگان اسلام بود و همیشه یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.

آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.

این عالم ربانی دی ماه سال 1387 در سن 83 سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیتش پیکر وی در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار