تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۷۵۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز نجوم اهواز جز مجهزترین رصدخانه های کشور است
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: فرهنگسرای تخصصی نجوم ابن هیثم اهواز دارای امکانات بسیار گسترده و پیشرفته ای است و در بین رصدخانه های شهرداری های کشور پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

احمد سراج شامگاه یکشنبه در آیین بازگشایی فرهنگسرای تخصصی نجوم ابن هیثم اهوازی واقع در پارک شهروند اهواز، با اشاره به اینکه این فرهنگسرا آماده پذیرایی از عموم مردم است ادامه داد: در کلانشهر اهواز به دلیل نحوه ساختمان سازی و نورپردازی ها امکان مشاهده مستقیم پدیده های آسمان کاهش یافته است اما از طریق این مراکز می توان مردم و به ویژه کودکان را با ستاره ها و علم نجوم آشنا کرد.

وی به نامگذاری این رصدخانه نیز اشاره کرد و افزود: ابن هیثم اهوازی از مفاخر علم نجوم بوده از همین رو این نام برای فرهنگسرای نجوم این شهر انتخاب شد.

یک عضو شورای شهر اهواز نیز آشنایی مردم و به ویژه جوانان با مفاخر این استان را ضروری دانست و گفت: امروز کشور مورد هجمه جنگ نرم دشمنان قرار دارد.

رحیم کعب عمیر ادامه داد: با ظرفیت سازی در خوزستان و شناسایی هویت مفاخر به جوانان می توان در مقابل این هجمه ها مقاومت کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابر گفته رهبری خوزستان دروازه تشیع است، این استان دارای ظرفیتهای فرهنگی بسیاری است که باید برای استفاده صحیح از آنها تلاش کرد.

بنابراین گزارش، فرهنگسرای تخصصی نجوم شهرداری اهواز در سال 93 مورد بهره برداری قرار گرفت اما پس از آن به دلیل عدم نگهداری از تجهیزات و وسایل بسته شد، درحال حاضر این مرکز با بازسازی های صورت گرفته آماده حضور شهروندان و دوست داران علم نجوم می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار