تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۷۵۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:
تامین لوازم یدکی موردنیاز کامیون داران تسهیل شود
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: تامین لوازم یدکی و قطعات برای کامیون داران به سختی انجام می شود لذا مسئولان برای تسهیل روند واردات این کالاها به کشور اقدام کنند.

غلامعباس بهرامی نیا روز یکشنبه در آیین گرامی داشت هفته حمل و نقل و راهداری در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز ، اظهار داشت: بخش حمل و نقل تاثیر بزرگ و مستقیم بر اقتصاد هر کشوری دارد. 

وی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته این بخش خدمات قابل توجهی به انقلاب و کشور انجام داده است، افزود: بخش اعظم این خدمات مربوط به حوزه جابجایی مسافر و کالا بوده که نقش پررنگی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با همه گرفتاری ها و سختی هایی که وجود دارد همواره این بخش توانسته دین خود را به کشور و به انقلاب ادا کند.

بهرامی نیا با تاکید بر اینکه فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل امروز به عنوان پیشقراولان عرصه اقتصاد نقش تاثیرگذاری دارند، بیان داشت: همکاران ما در طول شبانه روز در تابستان های سوزان خوزستان ، زمستان و در زمان حوادثی مانند سیل و ریزش کوه زحمت های زیادی را متحمل می شوند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برف گیر بودن شهرهای دهدز و اندیکا در طول 2 ماه از سال گفت: رفع موانع جاده ای و روان سازی ترافیک بر روی شبکه جاده ای استان از خدماتی است که در حوزه راهداری انجام می شود.

بهرامی نیا با اشاره به انجام پیگیری های متعدد برای رفع مشکلات در زمینه حمل و نقل انجام شده، گفت: در چند ماهه اخیر رانندگان مطالبات بحقی داشتند و وضعیت به شکلی بوده که چندین دستگاه مرتبط به حمل و نقل درگیر پیگیری این خواسته ها شدند که هماهنگی بین آنها سختی هایی را هم به همراه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: رانندگی شغل سخت و زیان آوری است و به همین دلیل انباشت مطالبات باعث آزرده شدن تعدادی از رانندگان شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تلاش شد تا مطالبات رانندگان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و برخی از وزارتخانه ها پاسخ داده شود که تا کنون برخی از آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و راهکارها در این خصوص نهایی و ابلاغ شد اما با این وجود کار در بعضی از حوزه های دیگر عملی نشده است.

بهرامی نیا ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی رانندگان در بحث بیمه تامین اجتماعی بود تا در زمان بازنشستگی از حقوق دریافتی مناسبی برخوردار شوند که در این راستا ضرایب مربوطه اصلاح شد و مشکل بعدی بیمه تکمیلی بوده که بدون دریافت مبلغی از آنها اجرایی شد اما با توجه به اینکه در شروع کار هستیم طبیعی است که مشکلات وجود داشته باشد که این موارد هم برطرف می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به موضوع افزایش کرایه رانندگان که یک امر توافقی بین تشکل های صنفی است، اشاره کرد و گفت: در هر زمان که این توافق صورت گرفت این اداره کل از آن حمایت کرده و مورد تایید قرار داده است.

وی یادآور شد: یکی از راهکارها برای تامین خواسته رانندگان در حوزه کرایه ها، نرخ تن – کیلومتر حمل و نقل جاده ‌ای کالا است که از روز گذشته عملیاتی شد و این مورد هم حتما مسائلی را به دنبال دارد که به مرور زمان یقینا این مشکلات حل خواهند شد.

بهرامی نیا با تاکید بر اینکه واقعیت این است که هنوز در برخی از مسائل ما همچنان دچار مشکل هستیم، گفت: با توجه به هزینه بالای خرید و تامین لاستیک هنوز در این زمینه مشکل وجود دارد و واردات عادی نشده است و از آنجایی که تامین این بخش از کالای خودروهای سنگین با چالش هایی رو به رو است ولی رانندگان در حال همکاری هستند.

وی تصریح کرد: تامین لوازم یدکی و قطعات دیگر مشکلات رانندگان است که به همین دلیل از مسئولان مربوطه درخواست می شود که روند واردات اینگونه کالاها به داخل کشور تسهیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه تامین زیرساخت اصلی حمل و نقل وظیفه اصلی این اداره کل است، عنوان کرد: تلاش ما این است که وضع موجود در جاده ها را حفظ کنیم تا بعد از آن به ارتقا شاخص ها پرداخته شود.

وی با اشاره اینکه سال گذشته یک برنامه سه ساله برای جهش در حوزه راهداری تهیه و تدوین شد، عنوان کرد: خوشبختانه برای اجرایی شدن این برنامه ها جهش قابل توجه ای در حوزه راهداری صورت گرفته است.

بهرامی نیا تاکید کرد: قطعا برای رسیدن به استانداردهای لازم نیاز به زمان است اما در پایان سال سوم می توانیم بگوییم که از شبکه حمل و نقلی خوبی در استان برخوردار خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، تعداد 200 نفر نیروی انسانی، 35 گشت و 50 تیم راهداری در مراکز راهداری به همراه انواع ماشین ‌آلات، بلدرز، لودر، گریدر و شن‌ پاش عملیات اصلاح جاده ها و رفع آبگرفتگی و ریزش برداری را انجام می دهند.

گفتنی است، 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یکهزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار