تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۷۵۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجراي طرح ملي جنگلانه درروستاي ني سياه شوشتر
طرح ملی جنگلانه همزمان با سراسر کشور روز جمعه با کاشت 300 اصله نهال در روستای نی سیاه بخش شعیبه اجرا گردید.

بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر؛ با بیان این خبر افزود: در این برنامه که با حضور امام جمعه محترم گوریه، شورای اسلامی و دهیاری و مردم روستای نی سیاه، منابع طبیعی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در کنار فعالان انجمن های زیست محیطی هواداران کارون زلال ، طبیعت دوستان سبز و زیبا ، پویندگان محیط زیست و احیاگران اقلیم آسیاب های آبی شوشتر همراه بود،  300 اصله کنار، برهان و تعدادی گل کاغذی کشت گردید.

وی افزود: جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که باتوجه به خشیدگی وسیع رویشگاه جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی اجرا می شود. عوامل طبیعی و انسانی دست به دست هم می دهد تا درختان در مدت کوتاهی دچار آسیب و تنش های محیطی شوند، و اگر درختان خوب مراقبت و حفاظت نشوند و مردم در این کار مشارکت نکنند اقدامات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست به تنهایی جوابگو نخواهد بود.

در ۵ دی ۱۳۹۳، اجرای طرح سراسری جنگلانه توسط گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در ۱۴ استان ایران در مساحت بیش از ۱۶۱ هکتار آغاز شد. هدف این طرح، احیای رویشگاه‌های جنگلی آسیب‌دیده ایران بود. در این طرح، عمدتاً از روش کپه‌کاری برای کاشتن بذر درختان بومی استفاده شده‌است. 

در شهرستان شوشتر حدود 110 هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی وجود دارد. شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در 88 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار