تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۷۵۴۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:
مسائل سخت‌افزاری تنها بخشی از مشکلات آموزش و پرورش هستند
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مسائل سخت افزاری تنها بخشی از مشکلات آموزش و پرورش هستند، گفت: ما از همه ظرفیت‌هایی که در حوزه ملی و استانی وجود دارد برای آموزش و پرورش کمک می‌گیریم. 

محمدصادق کریمی‌کیا در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش شهرستان کارون که امروز دوشنبه (26 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در دو سه سال اخیر، اقدامات زیادی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است تا عقب‌ماندگی‌های استان را در این حوزه برطرف کند. همیشه در جلسات در خصوص بحث‌های سخت افزاری، اعتبارات عمرانی و ... صحبت می‌شود. بخش زیادی از مشکلات آموزش و پرورش به این بخش محدود نمی‌شود و اعتبارات، تنها بخشی از مشکلات را جبران خواهد کرد.

وی افزود: بحث رتبه کنکور، کیفیت مسائل آموزشی و... نیز مسائلی هستند که نیاز است در کنار چالش‌هایی که در حوزه سخت‌افزاری وجود دارد، به آن‌ها توجه شود. ما از همه ظرفیت‌هایی که در حوزه ملی و استانی وجود دارد برای آموزش و پرورش کمک می‌گیریم. با توجه به شرایط خاص خوزستان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به نظر می‌رسد ما به کارهای فوق‌العاده‌ای نیاز داریم و نمی‌توانیم در این زمینه توسط نظام آموزش و پرورش کشور به صورت عادی پیش برویم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: سعی کردیم طرح‌های فوق‌العاده‌ای مانند جذب بازماندگان از تحصیل یا اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان در خوزستان را انجام دهیم. دو سال است که این طرح در خوزستان دنبال می‌شود، در این مدت تعداد زیادی از این کودکان شناسایی و جذب شده‌اند. برای ما حتی یک بازمانده از تحصیل در خوزستان، یک باخت محسوب می‌شود.

کریمی‌کیا گفت: ما آموزش و پرورش را تنها متعلق به آموزش و پرورش نمی‌دانیم. این دستگاه به تنهایی نمی‌تواند بار مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان را به دوش بکشد. هیچ کشوری بدون اینکه نظام آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهد، به توسعه نرسیده است.

وی تصریح کرد: امسال اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش اختصاص داده‌ایم. همچنین ما تنها استانی بودیم که اعتباراتی برای ضروریت‌های تجهیزاتی مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای استان اختصاص دادیم. این اعتبار نیز به حساب آموزش و پرورش واریز و به 10 شهرستان به اولویت ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: در آموزش و پرورش اهواز، یک میلیارد و 200 میلیون تومان به مناطق کم‌برخوردار داده می‌شود. در حوزه شهرستان کارون برای دبستان میثاق که یکی از مدارسی است که اوضاع آموزشی خوبی ندارد، قرار بود اعتبارتی تخصیص پیدا کند که باید این مساله نیز پیگیری شود.
 
کریمی‌کیا گفت: امیدواریم با اعتبارات تخصیص داده شده تا پایان سال در حوزه مناطق کم‌برخوردار در آموزش و پرورش شاهد یک تحرک باشیم. در سال آینده نیز امیدواریم که از نظر کیفی، تحول ویژه‌ای در آموزش و پرورش داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار