تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در روستاهای کارون ضروری است
فرماندار شهرستان کارون گفت: احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در روستاهای کارون یک ضرورت است و خانواده‌ها مرتبا این تقاضا را از ما دارند. 
  
معصومه خنفری در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش شهرستان کارون که امروز دوشنبه (26 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: دو سال متوالی است که در شهرستان کارون بیشترین اعتبارات شهرستان را به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهیم. در فصل آموزش نیز اعتبارات مناسبی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد. 10 درصد از اعتبارات سایر فصول نیز به آموزش و پرورش تخصیص داده شد تا بتوانیم مشکلات آموزش و پرورش کارون را حل کنیم. خیرین نیز حضور بسیار مناسبی در این حوزه دارند. 
  
وی افزود: از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز برای آموزش و پرورش استفاده شده است. این نهضت همگانی موجب شد که مدارس کانکسی در کارون برچیده شوند. جمعیت ما در کارون رو به افزایش است و ما با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. به همین دلیل مجبوریم به این دانش‌آموزان، کانکس اختصاص دهیم. اگر جایی امکان ساختن کلاس برای دانش‌آموزان وجود داشته باشد، به هر نحوی که بتوانیم برای آن‌ها کلاس می‌سازیم. 
  
فرماندار کارون ادامه داد: اما جمعیت دانش‌آموزی در کارون زیاد است. کارون در حاشیه شهر اهواز قرار دارد و با توجه به اینکه مهاجرت به اهواز زیاد است و اغلب این افراد توان سکونت در اهواز را ندارند، در کارون ساکن می‌شوند. همچنین با توجه به افزایش نرخ زاد و ولد، رشد جمعیت ما زیاد است و رشد جمعیت در کارون با نرخ رشد کشوری برابری نمی‌کند. 
  
خنفری با اشاره به کمبود مدارس متوسطه دخترانه در مناطق عشایری شهرستان کارون تصریح کرد: در مناطق عشایری، امکان اینکه دختران برای تحصیل به مدارس موجود در شهر مراجعه کنند، وجود ندارد. به همین دلیل اولویت ما برای احداث مدارس، با احداث مدارس دخترانه است. احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در روستاهای کارون یک ضرورت است و خانواده‌ها مرتبا این تقاضا را از ما دارند. همچنین با توجه به ظرفیت بالای کارون در حوزه کشاورزی، باید یک هنرستان کشاورزی در کارون ایجاد شود. 
  
وی درخصوص مشکلات و کمبودهای مدارس شهرستان کارون، گفت: مدارس ما در فصل گرم سال کولر نداشتند. حتی در مرکز شهر نیز کولرهای مدارس خراب بود، چرا که مدت زیادی از عمر این کولرها می‌گذرد. مدارس کارون کمترین تجهیزات ورزشی را نیز ندارند. مدیرکل ورزش و جوانان قول‌هایی در خصوص تأمین تجهیزات ورزشی برای این مدارس داده بود اما تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است. 
  
به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین کاظم باقلایی، مدیر آموزش و پرورش کارون گفت: در شهرستان کارون 37 هزار دانش‌آموز و سه هزار نوآموز پیش‌دبستانی در حال تحصیل هستند. همچنین یک هزار و 700 نفر در آموزش و پرورش در 172مدرسه دولتی و 63 مدرسه غیردولتی فعالیت می‌کنند. 
  
وی افزود: در کارون مدارسی وجود دارند که حتی 50 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند و لازم است که در این مناطق یک مدرسه شبانه‌روزی تاسیس شود. همچنین در شهرستان کارون، سالن اجتماعاتی برای برگزاری جلسات وجود ندارد و تمام جلسات در مدارس برگزار می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار