تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۵۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشخصات چهارهزار تاکسی دراهوازبرای دریافت تایر دولتی ارسال شد
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی های کشور پیگیر توزیع تایر با نرخ دولتی بین تاکسیران ها است گفت: هنوز سهمیه کلانشهر اهواز مشخص نشده اما سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز مشخصات چهار هزار تاکسی را ارسال کرده است.

محمد رستم منش روز دوشنبه افزود: تایر با نرخ دولتی در برخی کلانشهرها توزیع شده و ما نیز پیگیر اختصاص آن به اهواز هستیم.

وی درخصوص نرخ تایر گفت: قرار است بخشی از تایرها از کارخانجات مختلف داخلی خریداری و مقداری دیگر به داخل کشور وارد شود از این رو هنوز قیمت دقیقی اعلام نشده اما با نرخ آزاد تفاوت بسیاری دارد و از این رو به تاکسیرانان کمک می شود.

رستم منش با بیان اینکه این تایرها پس از تخصیص از طریق تعاونی ها در اختیار تاکسیرانان قرار داده می شود افزود: همچنین اتحادیه تاکسیرانی به دنبال اختصاص سهمیه اقلام پرمصرف تاکسی ها و روغن موتور نیز هست.

وی در ادامه درخصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی توسط برخی رانندگان بیان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی دارای یک پروسه طولانی مدت است و نیازمند تایید هیات مدیره و شورای سازمان تاکسیرانی، کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای اسلامی شهر و فرمانداری اهواز است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: برای افزایش نرخ کرایه تاکسی در هرسال قیمت وسایل مورد نیاز تاکسی ها از اتحادیه های مختلف استعلام می شود و طبق معمول سالی 10 درصد به نرخ کرایه ها افزوده می شود.

رستم منش یادآور شد: نرخ کرایه سال 97 در مرداد افزوده شده و پس از آن هر افزایش قیمتی تخلف محسوب می شود؛ شهروندان هرگونه افزایش نرخ خارج از مصوب را از طریق سامانه 30008778 اطلاع دهند.

در مجموعه وزارت کشور اصلی مبنی بر کاهش هزینه‌های سفر به جای افزایش قیمت کرایه‌ها وجود دارد که هم اکنون به دلیل نوسانات قیمت در بازار تایر قرار است به رانندگان تاکسی در کلانشهرها تایر دولتی اختصاص یابد؛ در مرحله اول 30 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان تاکسی در 10 شهر توزیع می شود.

در شهر اهواز از 2 هزار و 650 تاکسی زرد موجود ، یکهزار و 143دستگاه باید اسقاط شوند،بخشی از نیاز شهر اهواز به تاکسی نیز از طریق ساماندهی خودروهای شخصی رفع شده است.

شهر اهواز هفت هزار و 500 تاکسی کمبود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار