تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۷۵۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
22هزار لیتر نفت خام قاچاق در هویزه توقیف شد
فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: ماموران هنگ مرزی دشت آزادگان روز یکشنبه یک دستگاه کامیون حامل 22هزار لیتر نفت خام قاچاق را توقیف و ضبط کردند.

سردار عبدالله نظرپور دوشنبه افزود: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و مبارزه با معضل قاچاق، ماموران هنگ مرزی دشت آزادگان با همکاری گروهان مرزی هویزه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حمل سوخت مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران مرزبانی حین بازرسی از کامیون توقیف شده 22 هزار لیتر نفت خام را که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی بارگیری شده کشف کردند.

در این رابطه یک متهم به قاچاق نفت خام بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند ضمن آنکه محموله مکشوفه تحویل نماینده شرکت ملی نفت ایران شد.

تحقیقات در این باره که نفت خام توقیف شده در چه مکانی بارگیری شده ادامه دارد.

این نخستین بار است که محموله نفت خام قاچاق در غرب خوزستان توسط ماموران مرزبانی توقیف می شود.

میدان نفتی آزادگان با ذخیره 33میلیارد بشکه نفت درجا ، بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می رود که در محدوده شهرستان های دشت آزادگان و هویزه واقع شده است و روزانه از این میدان 200هزار بشکه نفت خام تولید می شود.

گام نخست طرح زودهنگام بهره برداری از میدان نفتی آزادگان با تولید روزانه 50هزار بشکه نفت خام سنگین در سال 1386به بهره برداری رسید.

احتمال داده می شود محموله نفت خام توقیف شده از بقایای نفت رها شده در اطراف چاه های نفتی این منطقه جمع آوری شده باشد.

قاچاق سوخت(گازوییل) در آبهای ساحلی خوزستان در ماه های اخیر به علت نوسانات ارزی و افزایش ارزش ریالی آن افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

در سال جاری حدود 800هزار لیتر سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار