تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۷۵۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان:
طرح «گذر فرهنگی» در آبادان اجرا می شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان از اجرای طرح «گذر فرهنگی» مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر خبر داد.

حسن کمری ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای این طرح در محل سرسرای اجتماعات شورای اسلامی شهر آبادان گفت: گذر فرهنگی به محدوده ای معین شامل بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری گفته می شود که شهروندان از هر قشری می توانند از آن مجموعه استفاده کنند. این گذر فرهنگی برای راه اندازی در آبادان در محدوده‌ای از شهر شامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار مهر، کتابخانه، بازار هنر و غیره پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه این گذر فرهنگی می تواند به عنوان یک برند برای شهر آبادان باشد، افزود: با توجه به تخصصی بودن انجام این کار نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌های مربوطه اعم از اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند، شهرداری، شورای شهر، اداره میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان، امور کتابخانه ها، راهور و دیگر ارگان‌های مرتبط داریم.

کمری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طولانی شدن مدت زمان ساخت فرهنگسرا در محدوده میدان طیب که انجام امور آن به اداره کل ارشاد خوزستان محول شده بود، اظهار کرد: به رغم پیشرفت های فیزیکی نسبی این پروژه از سازمان منطقه آزاد اروند خواستیم تا در امر ساخت این فرهنگسرا مداخله و همکاری کند تا هر چه سریعتر به اتمام برسد و نیاز شهر به داشتن فرهنگسرا تا حدودی رفع شود، خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده در بودجه سال ۹۸ از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعتباری برای این کار پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: پارک بازسازی به رغم گذشت ۲۵ سال از زمان احداث آن متاسفانه با استقبال خوب از سوی شهروندان روبرو نشد و بایستی برای رونق و استفاده عمومی از آن برنامه ریزی و اقدامات اثربخشی را به انجام برسانیم.

کمری از وجود پرشمار هنرمندان رشته ای مختلف هنری در شهر و رسانه های متعددی که به لحاظ کمی و کیفی در سطح استان متفاوتند، گفت: اینان اگر از کارشان رضایت داشته و ضابطه ای در کارشان باشد به طور حتم عمده مشکلات بخش فرهنگ و هنر شهر رفع می شود.

کمری بر لزوم داشتن پیوست فرهنگی در هرگونه تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی در حوزه های عمرانی و مدیریتی با رویکرد کمک به حوزه هنر و فرهنگ شهر تاکید کرد: امید می رود کمیسیون فرهنگی محلی برای انجام نشست های فرهنگی و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف باشد و بتوانیم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار