تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارمندان و کارگران بخش خصوصی تا پایان سال بسته حمایتی دریافت می کنند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت نمی توانست بسته حمایتی همه نیازمندان را در یک نوبت پرداخت کند، اما تلاش دارد این بسته را تا پایان سال به همه کسانی که حقوق کمتر از ۳ میلیون دارند پرداخت کند.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه بسته حمایتی به کارگران داده شده اما این بسته شامل حال کارگران بخش خصوصی نشده است، اظهار داشت:  بسته حمایتی شامل خیلی از گروه ها و اقشار آسیب پذیر جامعه نشده است که باید این اتفاق بیفتد، دولت نیز به دنبال آن است که بسته حمایتی را به سایر نیازمندان تسری دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: از آنجایی که بسته حمایتی شامل حال تعداد زیادی از افراد جامعه می شد، امکان این نبود تا یک جا بسته بین تمام اقشار نیازمند توزیع شود، دولت به دنبال این است برنامه ریزی داشته باشد تا این بسته ها به دست کارگران بخش خصوصی، نیازمندان و افرادی که درآمدهای پایین دارند، برسد.

شناسایی افراد کم درآمد

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص نحوه شناسایی افراد نیازمند جامعه، گفت:  به هر حال افرادی که یارانه دریافت می کنند قابل شناسایی هستند، این افراد پرونده دارند و میزان حقوق دریافتی شان مشخص است، از سوی دیگر وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیز درآمدهای پایین را شناسایی کرده اند و با این مکانیزم می توان بسته حمایتی را به تمام اقشار نیازمند رساند.

حذف یارانه نقدی ثروتمندان توسط استانداران

وی با بیان اینکه بسته حمایتی کارمندان در مرحله بعدی پرداخت می شود، عنوان کرد: قرار است به استانداری ها این اختیار داده شود تا یارانه نقدی ثروتمندان را حذف کنند، با صدور این مجوز، اعتبار لازم برای تهیه بسته حمایتی فراهم می شود و توزیع آن ادامه دار خواهد بود.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان داشت: زمان مرحله دوم توزیع بسته حمایتی مشخص نیست اما دولت اصرار دارد تا پایان سال بسته حمایتی به کارمندان، کارگران بخش خصوصی و نیازمندان پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: در حال حاضر دولت در حال برنامه ریزی برای تهیه و توزیع بسته حمایتی بین سایر اقشار آسیب پذیر جامعه است، اما همچنان مشخص نیست چه زمانی مرحله دوم توزیع بسته حمایتی صورت می گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار