تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۷۵۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیشترین طرح‌های فعلی و ‌حجم سرمایه‌گذاری خوزستان در حوزه صنعت است
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر بیشترین طرح‌های فعلی و ‌حجم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، ۲۴هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان سازمان صمت و۶ میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار مبلغ ارزی است.

رضا قیصی‌پور در نشست جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: تمام پروژه‌های سرمایه گذاری که بخش خصوصی در بخش‌های مختلف  در سطح استان مشغول فعالیت هستند باید سامانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید مباحث برنامه‌ریزی دستگاه‌ها و اینکه در گوشه گوشه استان خوزستان چه اتفاقی می‌افتد را از طریق سامانه آگاه‌سازی، مشاور انتخاب و با برگزاری جلسات متعددی، این سامانه راه اندازی شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان ادامه داد: نزدیک به یک‌سال گذشته جلسات مکرری برگزار شد و تاکید داشتیم که همه دستگاه‌ها به طریقی اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و با توجه به نیاز مدیریت استان، این سامانه فعال شود و ‌دستگاه‌ها اطلاعات و برنامه‌های خود را در حوزه سرمایه‌گذاری در این سامانه درج کنند.

وی یادآور شد: با توجه به گزارش ارائه شده در جلسه قبل، استاندار خوزستان تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با این سامانه داشتند، در جلسه قبل پیشرفت کار جالب نبود با توجه به تاکیدات استاندار، طی یک هفته گذشته دستگاه‌های اجرایی با آموزش‌هایی که از قبل دیده بودند، اطلاعات را وارد سامانه کردند، ‌تعدادی از دستگاه‌ها بازنگری کردند و تعداد دستگاه‌های فعال در این سامانه افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که طرح‌هایی که در سامانه وارد شده، 373 طرح اثرگذار با اعتبار هر طرح 500 میلیون تومان به بالا بارقم کلی معادل 34 هزار و ‌867 میلیارد تومان است که نسبت به 10 روز گذشته، 100 طرح افزایش پیدا کرده است.

قیصی‌پور ادامه داد: پیش از این، رقم به صورت ریالی 228 هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر رقم ارزی آن 8 میلیارد و 706 میلیون دلار افزایش پیدا کرده که در گذشته 6 میلیارد و 454میلیون دلار بوده و سرمایه‌گذاری خارجی افزایش داشتیم، به طوری که 10 روز پیش 115میلیون دلار وارد سامانه شده بود و الان 2 میلیارد و 765 میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان نتیجه تأکیدات را اتفاقات خوب در این زمینه برشمرد و گفت: در حال حاضر بیشترین طرح‌های فعلی و ‌حجم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، 24هزار و 457 میلیارد تومان سازمان صمت و6 میلیارد و 587 میلیون دلار مبلغ ارزی است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز براساس گزارشی که ارائه داده 4 هزار و 330 میلیارد تومان با 35 طرح پایین دست پتروشیمی و اثرگذار هستند. سازمان منطقه آزاد اروند با 53 طرح و مبلغ 3 هزار و 744 میلیارد تومان ورودی به سامانه داشتند و دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

قیصی‌پور با تأکید بر حضور دستگاه‌های مختلف در جلسات بعدی نشست جذب و سرمایه‌گذاری استان خوزستان، افزود: مورد به مورد را براساس شیوه نامه تنظیم شده بررسی می‌کنیم، صحت و سقم طرح‌ها را بررسی که با تعاریفی که پیش‌بینی شده، مطابقت داشته باشند.

نشست جذب و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با چهار دستورالعمل «سامانه پایش پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری با موضوع ارائه گزارش کلی»، «سامانه پایش پیشرفت‌ پروژه‌های سرمایه‌گذاری با موضوع گزارش کلی و سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر »، «پتروشیمی امیرکبیر»و «نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه اندیمشک» برگزار شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار