تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی ثبت رکورد گرما در ۲۰۱۹
کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که دمای جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین رکورد افزایش دما که تاکنون ثبت شده نزدیک خواهد شد
کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که دمای جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین رکورد افزایش دما که تاکنون ثبت شده نزدیک خواهد شد.

پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی حاکی از آن است که میانگین دمای جهانی در سال آینده میلادی به حدود ۱.۱ درجه سانتی گراد بالاتر از دوره پیش از صنعتی شدن خواهد رسید و به رکورد افزایش ۱.۱۵ درجه سانتی‌گرادی دما که در سال ۲۰۱۶ ثبت شده نزدیک می‌شود.

کارشناسان اظهار داشتند: این افزایش دما در نتیجه تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت بشر در کنار تاثیرات پدیده آب و هوایی ال‌نینو خواهد بود که باعث گرم شدن هوا می‌شود.

به گفته کارشناسان هواشناسی، پیش‌بینی‌های انجام گرفته از وضعیت دما در سال آینده حاکی از آن است که ۲۰۱۹ یکی از پنج سالی خواهد بود که بالاترین میزان دما در آن‌ها گزارش شده و تمامی آن‌ها از سال ۲۰۱۵ به بعد اتفاق افتاده‌ است. در تمامی این سال‌ها دما حدود یک درجه سانتی‌گراد بالاتر از رکورد ثبت شده در دوره پیش از صنعتی شدن بوده‌ است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان همچنین اظهار داشتند: کشورهای جهان دستورالعملی برای اجرایی شدن قرارداد آب وهوایی پاریس ارائه کرده‌اند تا از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما جلوگیری شود. با این حال پیش‌بینی شده که روند افزایشی میزان انتشار گاز کربن در این سال ادامه پیدا می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار