تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۷۵۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بختیاری‌زاده:
3 تیم خوزستانی نامزد سقوط هستند/فوتبال استان دچار مدیریت غیرصحیح است
پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که ‌اگر به تیم‌های استان توجه لازم صورت نگیرد، فکر می‌کنم که استقلال خوزستان، نفت‌مسجدسلیمان و نفت آبادان از کاندیداهای سقوط به لیگ یک خواهند بود، گفت: فوتبال خوزستان دچار مدیریت غیرصحیح شده است و همین باعث شده که به پتانسیل موجود در استان توجه نشود
پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که ‌اگر به تیم‌های استان توجه لازم صورت نگیرد، فکر می‌کنم که استقلال خوزستان، نفت‌مسجدسلیمان و نفت آبادان از کاندیداهای سقوط به لیگ یک خواهند بود، گفت: فوتبال خوزستان دچار مدیریت غیرصحیح شده است و همین باعث شده که به  پتانسیل موجود در استان توجه نشود. 

سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص عملکرد تیم‌های خوزستانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور، اظهارکرد: خوزستان پس از سال‌ها با چهار تیم وارد لیگ برتر شد که این مهم ضمن این‌که موجی از شادی را در بین مردم استان به راه انداخت، باعث شد تا استان‌هایی که میلیاردها تومان هزینه کردند و نتوانستند نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشند و حتی استان‌هایی که نماینده داشتند، نگاه‌شان به فوتبال خوزستان از زاویه‌ای دیگر شود و احساس کوچکی مقابل خوزستان داشته باشند ولی متاسفانه مسوولان ورزش و فوتبال خوزستان به این مهم اهمیت ندادند.

*فوتبال خوزستان دچار مدیریت غیرصحیح شده است

وی ادامه داد: استان‌هایی هستند که حاضرند میلیاردها تومان هزینه کنند تا در لیگ دو و یک و شاید لیگ برتر نماینده داشته باشند ولی استان خوزستان مهد فوتبال ایران و آسیا چهار تیم در لیگ برتر دارد و حتی هنوز  استقلالی‌های اهواز، شهرداری ماهشهر و خرمهشر نیز که حضور در لیگ برتر را حق خود می‌دانند که این نشان از پتانسیل فوتبال خوزستان است ولی بازهم متاسفانه با مدیریت‌های غیرصحیح و حضور افراد اضافی در فوتبال استان باعث شده که به این مهم اهیمت داده نشود تا آن‌جا که بیش از 80 بازیکن غیربومی در تیم‌های خوزستان جولان می‌دهند و فوتبال این استان جولانگاه مربیان و بازیکنان غیربومی شده است.

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: متاسفانه نتیجه این مدیریت غیرصحیح این شد که در تمام نیم‌فصل اول طرفداران فوتبال خوزستان روزهای خوشی را نبینند و حتی بیشتر تیم‌های استان در هفته‌های متوالی بازنده مسابقات بودند و همین نیز باعث شد که عبدالله ویسی و پورموسوی خیلی زود به عنوان مربیان بومی، جایگاه خود را از دست بدهند و مربیان غیربومی استادیوم‌ها و تیم‌های خوزستان را در اختیار بگیرند.

*با نتایج ضعیف فولاد هر هفته شاهد ریزش طرفداران آن بودیم 

وی در ادامه در ارزیابی از عملکرد فولادخوزستان نیز عنوان کرد: فولاد با ثبات‌ترین تیم استان در تمامی ادوار لیگ  با داشتن ساختار مدیریتی و حمایت‌های مالی قوی و همچنین با داشتن بازیکنان باتجربه، تمام امید فوتبال دوستان خوزستانی برای رسیدن به رده‌های بالا جدول بود که متاسفانه با بازی‌های بد و نتایج بد نتوانست جایگاه خوب برای خود در جدول کسب کند و نتواتست دل هواداران خود را به دست آورد، در حدی که هر هفته شاهد ریزش طرفداران این تیم خوب و قدیمی بودیم.

بختیاری‌زاده ادامه داد: تعجب من این است که پس از آمدن آقای قطبی و پیروزی بسیار خوب و شیرین برابر تراکتورسازی در تبریز همه این شوک را به نام این مربی زدند، در حالی که از دو هفته قبل و با حضور فریسات، بازیکن قدیمی فولاد و خاک‌خورده این باشگاه با کسب دو نتیجه بسیار عالی این شوک لازم به فولاد وارد شده بود و ای کاش مدیران و هواداران فولاد به فریسات و امثال این مربی اعتماد بیشتری می‌کردند.

*کاش مربیان بومی خوزستان مانند مربیان وارداتی مورد حمایت فردوسی‌پور بودند

وی بیان کرد: تعجب من این است که در بدو ورود آقای قطبی که آرزو می‌کنم، در ماموریت سنگینی که برعهده دارد موفق باشد، چگونه است که قدیمی و محبوب‌ترین برنامه ورزشی کشور، دقایقی را مستقیما به مصاحبه با او اختصاص می‌دهد و آیا عادل فردوسی‌پور این فرصت را برای پورموسوی، ویسی و... قائل شده بود؟ این برنامه فقط نکات منفی را در زمان مربیان بومی استانن نشان می‌داد. ای کاش مربیان بومی خوزستان نیز مانند مربیان وارداتی مورد حمایت استاد عادل فردوسی‌پور قرار می‌گرفتند.

*رسیدن فولاد به سهمیه آسیایی خیلی سخت است

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: در زمان پورموسوی اگرچه فولاد هشت امیتار گرفته بود ولی ساختار دفاعی و شکل دفاع فردی تیم اشکالات فراوان داشت و همین باعث شد بود که دروازه فولاد به راحتی به تسخیر مهاجمان حریف درآید ولی در سه بازی اخیر که این تیم بسته و حرفه‌ای بازی کرد، توانست ضمن ارائه بازی‌های خوب، نتایج خوبی را هم به دست آورد که ما را به آینده تیم بسیار امیدوار کرد. فولاد می‌تواند به رده‌های بالایی جدول نیز برسد ولی باوجود تیم‌های مانند پدیده،سپاهان، پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال تهران که فوتبال روز را بسیار خوب بازی می‌کنند و باعث اعتبار لیگ شده‌اند، رسیدن فولاد به سهمیه آسیایی خیلی سخت است.

*سرجیو چگونه قبول کرد که پس از انتخاب نفرات، مربی نفت آبادان شود؟

وی در ادامه درباره تیم نفت آبادان نیز گفت: سرجیو در شروع فصل برای هدایت تیم انتخاب شد ولی تعجب من این است که چرا این مربی حرفه‌ای و اروپایی در بستن تیم نقش چندانی نداشت و چگونه قبول کرد که پس از انتخاب نفرات مربی تیم شود؟ عدم شناخت نسبت به بازیکنان نیز باعث شد که سرجیو با نفت نتواند نتایجی در حد نام فوتبال آبادان و تماشاگران خونگرم خود کسب کند. نتایج یک هفته خوب و یک هفته بد این تیم من را به یاد فصل بهار و هوای متغییر آن می‌اندازد. این نتایج نشان از عدم شناخت سرمربی از بازیکنان و فوتبال آبادان است.

*نفت باید خوشحال باشد که تیم‌های پایین‌تر از آن با مشکلاتی مواجه‌اند

بختیاری‌زاده بیان کرد: در پایان نیم‌فصل اول باتوجه به شناخت کمی که سرجیو از بازیکنان پیدا کرد، تقریبا نتایج نسبت به شروع فصل بهتر شد. باتوجه با شناختی که سرجیو به دست آورده، مطمئنا متوجه شده است که در نیم‌فصل دوم باید نفراتی با کیفیت فنی بالا را به تیم اضافه کند. نفتی‌ها باید خوشحال باشند که تیم‌های پایین‌تر از آن‌ها با مسایل حاشیه‌ای فراوان و کمبود امکانات مالی مواجه هستند و اگر این تیم‌ها در نیم‌فصل با شوک روحی و مالی خوبی رو‌به‌رو شوند نیز مطمئنا موقعیت نفت در جدول به خطر می‌افتد و این برای فوتبال آبادان و این تیم خوشایند نیست. 

*استقلال خوزستان مظلوم‌ترین و محروم‌ترین قهرمان چند دوره گذشته لیگ برتر است

وی در ادامه درخصوص تیم استقلال خوزستان نیز عنوان کرد: استقلال خوزستان مظلوم‌ترین و محروم‌ترین قهرمان چند دوره گذشته لیگ برتر ایران است که کار خود در شروع فصل با داریوش یزدی آغاز کرد. این مربی با تعدادی از جوانان خوزستانی و تعداد محدودی از بازیکنان با تجربه وارد لیگ برتر شد. در شروع فصل نسبت به دیگر تیم‌های خوزستانی بازی‌ها و نتایج بهتری داشت ولی هرچه به پایان نیم‌فصل نزدیک شدیم، نتایج این تیم ضعیف‌تر و کسب امتیاز سخت شد. 

*در کسب نتایج ضعیف استقلال خوزستان، کمترین تقصیر متوجه یزدی بود

بختیاری‌زاده بیان کرد:‌ شروع فصل کسی وحید خشتان را نمی‌شناخت و یزدی تمام کارهای هجومی را برعهده این بازیکن گذاشت و بازیکنان تیم به خوبی از او حمایت می‌کردند ولی پس از گذشت چند هفته و شناخت مدافعان تیم‌هیا حریف از این بازیکن، کار یزدی به مشکل خورد و متاسفانه حواشی فراوانی که اطراف این تیم ایجاد شد، کلا کار استقلال و یزدی را سخت کرد، تا آن‌جا که مسوولان این باشگاه دست به تغییر کادرفنی زدند که به نظر من کار درست و شایسته‌ای نبود زیرا در کسب این نتایج، کمترین تقصیر متوجه یزدی و همکارانش بود.

وی با بیان این‌که استقلال خوزستان هیچ وقت از سوی مدیر و مسوولی از استان حمایت نشد، افزود: در نیم‌فصل دوم نیز اگر مدیران استقلال، هواداران این تیم و کریم بوستانی خواهان ماندن در لیگ برتر هستند باید نگاه حرفه‌ای و بهتری به تیم و لیگ برتر داشته باشند و مانند دیگر نمایندگان خوزستان باید به دنبال جذب بازیکنان با کیفیت بالا باشند.

*نفت‌مسجدسلیمان حمایت‌های خارج از زمین را ندارد 

وی همچنین درباره تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان هم عنوان کرد: مسجدسلیمانی‌ها خود را صاحب فوتبال می‌دانند و از اولین شهرهایی هستند که با توپ فوتبال آشنا شدند. آن‌ها حق خود می‌دانند که وضعیت تیم‌شان از حال حاضر بهتر باشد ولی متاسفانه نبود اسپانسر و حمایت‌های خارج از زمین که این‌ روزها در فوتبال ما شدیدا به آن نیاز است، باعث شده که نفت روزهای خیلی بدی را پشت سر بگذارد، روزهایی که ویسی تاب تحمل نیاورد و خیلی زود از این تیم جدا شد. 

*نفت در کنار دو تیم دیگر بیشتر خطر سقوط را احساس می‌کند

این مربی فوتبال افزود: با اضافه شدن آقای مرزبان و حمایت تماشاگران از او، خوشبختانه شاهد اتفاقات خوب در این تیم بودیم و این تیم به امتیاز 15 هم رسید و این برای خود من که تمامی بازی‌های تیم را تعقیب می‌کنم، بسیار تعجب‌آور بود و این نشان از کار مثبت مرزبان و حمایت تماشاگران از تیم هست اما اگر نفت مانند نیم‌فصل اول تنها بماند، کارش خیلی سخت خواهد شد و همانطور که مرزبان در یکی از مصاحبه‌های خود گفت" کارکردن با نفت مانند خودکشی محض است". به هر حال نفت در کنار استقلال خوزستان و سپیدرود از تیم‌هایی هستند که خطر سقوط را بیشتر از دیگر تیم‌های پایین جدول احساس می‌کنند ولی همانطور که گفتم اگر حمایت نشوند و بازیکنان با کیفیت را به خدمت نگیرند،روزهای بسیار سختی را در ادامهذ پیش‌رو خواهند داشت

*استقلال خوزستان، نفت‌مسجدسلیمان و نفت آبادان از کاندیداهای سقوط هستند

پیشکسوت فوتبال خوزستان در پایان گفت: ‌اگر به تیم‌های خوزستانی توجه لازم نشود، فکر می‌کنم که استقلال خوزستان، نفت‌مسجدسلیمان و نفت آبادان از کاندیداهای سقوط به لیگ یک خواهند بود. همچنین امیدوارم تیم‌های خوزستانی، نگاه ویژه‌ای به بازیکنان استان داشته باشند. وجود این همه بازیکن غیربومی در فوتبال خوزستان نمی‌تواند نشان‌دهنده فوتبال ناب خوزستان به مردم ایران باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
نفت مسجدسلیمان یک تیم نیست . یک عشق است
عشششششششششششششششششششششق
:
:
:
آخرین اخبار