تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۷۵۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
299هزار هکتار از زمین‌های کشت پاییزه خوزستان بیمه شدند
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: 299هزار هکتار از زمین های کشت پاییزه خوزستان تا 30 آذر 1397 آخرین فرصت اعلام شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ، زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

محمد آلاله روز یکشنبه افزود: بیشترین میزان بیمه محصولات کشاورزی خوزستان ، مربوط به محصول گندم پاییزه بود و شهرهای شادگان با 16هزار و 300هکتار و دزفول با 15هزار و 532هکتار بیشترین سطح بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: حدود 54درصد سهم حق بیمه کشاورزی توسط دولت و بقیه آن توسط کشاورز پرداخت می شود.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر سطح زمین های بیمه شده در مقایسه با سال های گذشته افزود: در سال زراعی 94-93 سطح زمین های کشاورزی بیمه شده خوزستان به 830هزار هکتار رسیده بود.

آلاله ، تاخیر در پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، و نیز بارندگی مناسب پاییزی را 2 عامل اصلی کاهش بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد.

در سال زراعی 98-97 بسیاری از کشاورزان خوزستانی در پی بارش بسیار مناسب و به موقع باران پاییزی ، مایل به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی نبودند.

شدت بارندگی های پاییزی در برخی مناطق خوزستان همچون شوش و دزفول بیش از سه هزار میلیارد ریال به محصولات سبزی و صیفی این مناطق که فاقد بیمه بودند خسارت زد. 

پرداخت 360میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستان

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: 360میلیارد ریال خسارت مربوط به سال زراعی 97-96 به تازگی به حساب کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 100میلیارد ریال خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی مربوط به سال زراعی 97-96 در خوزستان تایید نهایی شده ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال مطالبات کشاورزان خسارت دیده به طور کامل پرداخت شود.

در پاییز امسال حدود یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت رفت که از این میزان 520 هزار هکتار آن به گندم و جو (آبی و دیم) اختصاص دارد.

استان خوزستان با تولید سالانه 15.8 میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از 80هزار میلیارد ریال از سطح 1.2 میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.

تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از 124 نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.

طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم 25 میلیون تن در سال برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار