تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۷۵۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
اداره‌کل امور مالیاتی بسته حمایتی مالیات از تولید را تدوین کند
از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست داریم تا بسته مالیاتی را برای حمایت از تولید و تسهیل کسب و کار استان تدوین کند
قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست داریم تا بسته مالیاتی را برای حمایت از تولید و تسهیل کسب و کار استان تدوین کند.

یدالله مهر علیزاده با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با اداره کل امور مالیاتی استان، اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: به جهت حمایت از شرکت‌های استانی و تسهیل بازار کسب و کار این جلسه را برگزار کردیم تا مسائل و مشکلات شرکت‌ها را در حوزه مالیاتی پیگیری کنیم.

وی افزود: حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده شرکت‌های دانش بنیان استان، ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده که برای حل مشکلات صادراتی صادرکنندگان کالا و خدمات فاقد پروانه صادراتی است و ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان و برآورد سهم مالیاتی آن‌ها از جمله مسایلی هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید برای تسهیل بازار کسب و کار در استان خوزستان مسایلی از جمله بالا بودن هزینه مالیات بر عملکرد شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی، مصوبات اجرایی نشده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان مانند ماده 64 قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار بگیرند تا شاهد توسعه استان و رشد بخش خصوصی استان باشیم.

مهرعلیزاده با اشاره به بحران‌های کارگری که در استان خوزستان رخ داد، عنوان کرد: عوامل متعددی در بحران‌های اقتصادی کشور اثر دارد که یکی از دلایل، سیاستگذاری‌های منفک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها بدون هماهنگی با دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که هر سازمان، نهاد و شرکتی یک بخش را خیلی خوب و تخصصی ارزیابی و مدیریت کند و در بخش‌های تخصصی دیگر نتواند به خوبی عمل کند و این موضوع باعث می‌شود تا شاهد ناهماهنگی و بروز مشکلات باشیم.

وی با بیان این‌که سازمان‌های مختلف در استان‌های دیگر بسته‌هایی را برای خود تعریف کرده‌اند تا هماهنگی بیشتری را برای حل مشکلات به وجود بیاورند، افزود: به دلیل هماهنگی بیشتر و به وجود نیامدن ناهماهنگی‌ها در بخش بازار کسب و کار، باید مسائل مالیاتی را تخصصی‌تر بررسی کنیم تا به یک خروجی بهتر در اجرای اقدامات دولت برسیم .

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی خاطرنشان کرد: از اداره کل امور مالیاتی استان درخواست داریم تا بسته‌ای برای تشویق و حمایت مالیاتی به منظور حمایت از تولید و تسهیل کسب و کار در اسرع وقت تهیه و به اطلاع فعالان اقتصادی برساند تا مشکلات این بخش اندکی کاهش پیدا کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار