تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراز و نشیب تیم فوتبال نفت آبادان در نیم فصل اول لیگ برتر
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که از تیم های کم هزینه لیگ برتر کشور به شمار می رود در نیم فصل اول این مسابقات نتوانست چندان رضایت هواداران خود را جلب کند.
  تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از عملکرد مناسب در فصل گذشته انتظار هواداران خود را افزایش داد ولی در ابتدای فصل ترکیب این تیم دچار 90 درصد دگرگونی شد.
جدا شدن ستاره هایی مانند شیبما، عبدالله زاده، سزار توان تاکتیکی تیم صنعت نفت را کاهش داد تا جایی که این تیم بیشترین تساوی را در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور به نام ثبت کرد.
تیم نفت آبادان در بازار نقل و انتقالات ابتدای فصل به دلایلی نتوانست بازیکن با کیفیتی البته بجز اکبر ایمانی که تنها خرید خوب تیم بود، جذب نماید.
مدیریت باشگاه صنعت نفت بر خلاف فصل گذشته که چهار بازیکن خارجی با کیفیت جذب کرد و با این چهار بازیکن برای هر تیمی، حریفی سرسخت بود در این فصل اقدام به خرید 2 بازیکن خارجی ضعیف کرد تا مورد انتقاد اهالی فوتبال آبادان قرار گیرد.
پریرا، مگنو و سزار که یکی از بهترین مثلث‌ های لیگ فصل گذشته را تشکیل داده بودند، در حالی که با باشگاه صنعت نفت آبادان توافق کرده بودند در اقدامی غیر منتظره از حضور مجدد در آبادان خودداری کردند تا سرمربی پرتغالی صنعت نفت برای پر کردن جای خالی آنها با چالش جدی مواجه شود.
از سوی دیگر بازیکنان ایرانی که فصل گذشته با حضور فراز کمالوند به صنعت نفت آمده بودند تمایلی به ماندن در جنوب غرب کشور را نداشتند تا باز هم دست کادر فنی این تیم خالی تر از گذشته شود.
برزیلی های ایران که در خط دفاعی بیشترین تغییرات را داشت با پذیرفتن 19 گل خورده متزلزل نشان داد، وفا هخامنش که سابقه بازی در تیم ملی جوانان ایران را دارد نتوانست جای خالی علی عبدالله زاده را در قلب خط دفاعی حفظ کند تا بیشرین آسیب صنعت نفت از طریق این مدافع بلندقامت وارد شود.
هر چه از زمان مسابقات نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گذشت و تیم های دیگر جدول لیگ به هماهنگی آرمانی رسیدند کار برای تیم متوسط نفت آبادان سخت تر شد و روزهای بد این تیم فرا رسید.
نفتی ها که در فصل گذشته و در فاز هجومی با وجود پریرا و جاسم کرار آماده بلای جان خط دفاعی تمامی رقیبان خود شده بودند در این فصل بسیار کم فروغ نشان دادند و در 15 بازی فقط 14 گل به ثمر رساندند تا نشان دهند مهاجمان این تیم چارچوب شناس نیستند.
تساوی برابر سپاهان و پرسپولیس، پیروزی بر تراکتورسازی و سایپا بهترین نتایج این تیم در نیم فصل اول بود ولی در بازی های دیگر نفتی ها متحمل هشت تساوی و سه باخت شدند.
البته بازیکنان بومی تیم صنعت نفت که اکثرا در فاز هجومی به کار گرفته شدند نمایش خیره کننده ای داشتند و در خیلی از مسابقات این تیم نتیجه را رقم زدند.
یکی از دلایل عدم نتیجه گیری تیم صنعت نفت هم بی ارتباط با اشتباهات داوری نبود و به گفته کارشناسان داوری نفتی ها حداقل هشت امتیاز را به واسطه اشتباهات داوری از دست داد تا با 16 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گیرد
**نارضایتی هواداران
هواداران آبادانی تیم فوتبال صنعت نفت که به واسطه بازی های هجومی فصل گذشته این تیم انتظار داشتند در فصل جاری تقویت شود به شدت از نتایج به دست آمده تیم محبوب شهرشان ناراضی هستند.
یکی از هواداران تیم صنعت نفت آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: فصل گذشته تیم به شکلی بازی می کرد که آبادانی ها می پسندند ولی در این فصل شاهد تیمی محتاط بودیم.
سعید حاجیان اظهار داشت: مدیریت باشگاه متاسفانه در حفظ شاکله فصل گذشته موفق نشان نداد و با از دست دادن بازیکنان خود بخصوص بازیکنان خارجی تیم را تضعیف کردند.
یکی دیگر از هواداران تیم صنعت نفت نیز گفت: فوتبال تنها تفریح مردم آبادان است و همه آبادانی ها به تیم صنعت نفت عشق می ورزند ولی امسال این تیم به سوهان روح هوداران تبدیل شد.
منصور رفیعی افزود: انتظار می رفت تیم صنعت نفت با حفظ بازیکنان فصل گذشته و با اضافه شدن بازیکنان مطرح به تیمی مدعی در فصل جاری تبدیل شود ولی شرایط برعکس پیش رفت.
**عدم شناخت مربی پرتغالی از فرهنگ فوتبال ایران
یکی از کارشناسان فوتبال استان خوزستان گفت: تیم فوتبال صنعت نفت در این فصل دچار دو بعد منفی مدیریتی و تاکتیکی شد.
عبدالرضا شاه غریب اظهار داشت: علی عیسی زاده که از سال 93 مدیریت باشگاه صنعت نفت را بر عهده دارد توجه ای به بومی گرایی نداشت تا اکنون تیم به چالش کشیده شود.
وی افزود: با سیاستی که باشگاه صنعت نفت پیش برد و با هزینه های گزافی که برای جذب بازیکنان غیر بومی متحمل شد اکنون انگیزه در استعدادهای فوتبال آبادان از بین رفت و اکثر جوانان خانه نشین شدند.
این کارشناس فوتبال خوزستان گفت: مدیریت باشگاه نگاه خاص به کار ساختاری نداشت و در این فصل نیز با از دست دادن بازیکنان مهم فصل گذشته در نتیجه گیری ضعیف عمل کرد.
شاه غریب با انتقاد از عملکرد سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز گفت: در چند سال اخیر تیم صنعت نفت اقدام به جذب مربیان غیر بومی و ناکارآمد بخصوص مربیان پرتغالی کرد که برای فوتبال آبادان طبعات داشت.
وی تصریح کرد: سرجیو در این فصل نشان داد شناختی از فرهنگ فوتبال ایران ندارد و اشراف کامل بر بازیکنان صنعت نفت را نداشت.
کارشناس فوتبال صنعت نفت گفت: بازیکنان خارجی که در این فصل به تیم صنعت نفت ملحق شدند عملکردی فوق العاده ضعیفی داشتند و با شرایط سخت اقتصادی فقط باشگاه متحمل هزینه های سنگین شد.
وی اظهار داشت: نفت برای موفقیت در نیم فصل دوم نیاز به تقویت دارد و اگر نتواند بازیکنانی با کیفیت بالا جذب کند قطعا برای ماندن در لیگ برتر با مشکل اساسی مواجه می شود.
**تقویت تیم در نیم فصل دوم
مدیر عامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: تیم فوتبال صنعت نفت در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان جدید تقویت خواهد شد.
علی عیسی زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال تیم فوتبال نفت آبادان با تغییرات زیادی در ترکیب خود مواجه شد و با توجه به داشته هایمان نتایج قابل قبولی کسب کردیم.
وی افزود: بازیکنان خارجی که فصل گذشته عملکرد مناسبی در تیم داشتند امسال از این تیم جدا شدند و با توجه به مشکلات ارزی موفق به جذب بازیکن خارجی نشدیم.
مدیر عامل باشگاه صنعت نفت آبادان با اشاره به جذب بازیکنان جدید در نیم فصل دوم گفت: در تمامی خطوط نیاز به بازیکن جدید داریم و قطعا در نیم فصل دوم چند بازیکن جدید به تیم اضافه خواهند شد.
عیسی زاده با اشاره به مشکلات ارزی گفت: سعی ما این است بازیکنان با کیفیت خارجی جذب کنیم ولی با توجه به مشکلات ارزی که باشگاه متحمل شده احتمال جذب بازیکن ایرانی بیشتر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار