تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۷۶۱۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح کارخانه مدرن فولادی دیگر در کویر ایران!/شرکتهای فولادی خوزستان در آستانه ورشکستگی!
افتتاح کارخانه مدرن فولادی دیگر در کویر ایران!/شرکتهای فولادی خوزستان در آستانه ورشکستگی!خوزنیوز: مهدی قمر / خبر رسیده کارخانه آهن اسفنجی فولاد چادرملو طی هفته آینده افتتاح و احتمال حضور رئیس جمهور برای افتتاح این پروژه وجود دارد!

افتتاح کارخانجات فولادی در استانهای کویری ایران در سالهای اخیر موضوعیست که بر معضل بی آبی در این قسمت از فلات ایران دامن زده و استانهای پایین دستی مثل خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد را نیز دامنگیر این معضل کرده است، چرا که مسئولین این استانها برای جبران بی آبی در استانهای خود با انواع لابی به فکر انتقال آب از سرچشمه رودخانه ها به استانهای زیر مجموعه خود افتاده اند و در این راه موفق به اقناع دولتها نیز گردیده اند.

راه اندازی شرکتهای فولادسازی در استانهای کویری ایران این روزها در حالی با صرف هزینه های گزاف و انواع حمایت ها از نوع تسهیلات و تزریق دانش فنی صورت میگیرد که شرکتهای فولادی استان خوزستان یا ورشکسته شده اند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند و هزاران خانواده خوزستانی که امید آنها به سرپا ماندن این شرکتهاست با استرس و نگرانی روزگار خود را سپری میکنند.

استان خوزستان با دسترسی به آبهای آزاد و دارا بودن زیر ساختها از قبیل نفت، گاز، نیروگاه  و… همچنین دارا بودن سیستم حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی و دسترسی به بنادر تجاری و آزاد بهترین موقعیت جغرافیایی و امکانات زیرساختی را برای احداث و فعالیت فولادی در کشور را داشته اما نمیدانیم چه دلیل و عزم پشت پرده ای وجود دارد که شرکتهای فولادی استان خوزستان را زمین بزنند و هر روز خبر جدیدی از احداث و افتتاح پروژه های بزرگ فولادی در استانهای کویری ایران به گوش برسد.

اخیرا خبرهایی از اعتصاب کارگران‌ برخی شرکتها در استان ثروتمند خوزستان به گوش میرسد و سوژه داغ رسانه های بیگانه گردیده است ولی آیا تا بحال بزرگمردان چاره اندیشی کرده اند؟

اعتصابات کارگری یک طرف ، نارضایتی های صنفی یک طرف، صنف هایی مثل کشاورزان که بی آبی های اخیر (که حاصل انتقال آب بین حوزه ای است و یکی از دلایل آن فعالیت بیش از حد شرکتهای فولادی در استانهای کویری می باشد) ، به شغل آنان ضربه وارد کرده است.

در استان خوزستان شرکتهای فولادی وجود دارد که با اندک حمایتی از سوی دولت در تخصیص تسهیلات جهت تامین مواد اولیه و... می توانند سرپا باشند و چرخ آنها بچرخد ولی ظاهرا بزرگمردان عرصه صنعت هم و غم و امید خود را بر روی احداث شرکتهای فولادی در منطقه کویری ایران بکار گرفته اند که به منظور تامین آب شرب خود نیز از سهم مردم خوزستان بر میدارند!!!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
يعني فكر كرديد فقط بحث ورشكستگي كارخانه هاي فولاد است . اين صنايع بسيار آب بر هستند يعني ديگر اين گندا ب كارون خشك ميشه آب را بيشتر از پيش مي دزدند . نماينده هاي خوزستان در خواب اند .
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
عده ای تبهکار و خائن به کشور در استان های دیگر جهت سودجویی و به اصطلاح راضی نگه داشتن مردم استان خود و باقی ماندن در پست ریاستشان کارهایی می کنند که فقط از عهده یک دیوانه بر می آید مانند انداختن سنگ در چاه ؛ برای آن مجنون ها کوه کندن ( تونل ) آنهم بمدت ۲۰ سال و انتقال آب و نابودی اکوسیستم و نابودی زمین های کشاورزی خوزستان بهتر است از انتقال آب با لوله از خلیج فارس و استفاده از آب شیرین کن ! چون هر چه هزینه بیشتر شود چه بهتر برای آنها ؛ از جمله دیگر کارهایی دیوانه وار تبهکاران : ۱- تاسیس ذوب آهن و شرکت های فولاد و ایجاد آکواریوم بزرگ در کویر اصفهان ۲- بجای ثابت نگه داشتن قیمت اجناس ؛ دادن رایانه به مردم که خود باعث افزایش نقدینگی و در نهایت تورم می شود ۳- پرداخت نکردن حقوق کارگران در جهت نابودی شرکت های تولیدی از جمله قند و شکر در جهت دزدیدن
میلیون ها دلار پول بیت المال به بهانه واردات و از طرف دیگر وابسته کردن اقتصاد کشور به اقتصاد ربوی با افزایش سود بانکی که خود اینکار باعث افزایش تورم می شود و ثروتمندان غنی تر و مستضعفین فقیر تر می گردند .
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
چه دل پری داری شما

حرفات درسته

خوزستان هر چی سرش میاد از مسئولینی یه که

نیومدن بمونن
اومدن برن

چند سال کار کنن
دربیارن
بعد بردارن از اینجا برن

اینا نباید بیان سر منصبا
:
:
:
آخرین اخبار