تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
اظهارات شاذ کلانتری در مورد ریزگردها/ به جای رصد کار خداوند عملکرد خود را رصد کنید
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اظهارات شاذ و نادر رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه امسال و سال آینده به دلیل بارش ها ، ریزگرد نداریم، گفت: آقای کلانتری! به جای رصد کار خداوند عملکرد خود را رصد کرده و رحمت خداوند را به نفع خود مصادره نکنید.

اظهارات شاذ کلانتری در مورد ریزگردها/ به جای رصد کار خداوند عملکرد خود را رصد کنید

عباس پاپی زاده در واکنش به اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه امسال و سال آینده به دلیل بارش ها ریزگرد نداریم، گفت: از لطف خداوند متعال سپاسگزاری می کنیم که بخش عمده ناکارآمدی و ضعف مدیران اجرایی به ویژه محیط زیست را در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب جبران می کند.

بارش های خوبی در کشور اتفاق افتاده اما دائمی نیست

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بارش های خوبی در کشور اتفاق افتاده اما دائمی نیست، افزود: بی شک با تاخیر کوتاه مدت در بارندگی ها با پدیده ریزگرد مواجه خواهیم شد در واقع تا اواخر بهمن بارندگی ها مطلوب خواهد بود اما پس از آن سیر نزولی خواهد داشت.

شیوع ریزگردها حاصل دست اندازی به طبیعت/ با روند کند محیط زیست تا 5 سال آینده نمی توان نتیجه اقدامات انجام شده در مورد ریزگردها را به صورت محسوس مشاهده کرد

وی با انتقاد از اینکه پدیده ریزگردها به دلیل سیاست های غلط آبی و ریل گذاری اشتباه به طور مداوم نه تنها خوزستان بلکه اغلب استان های کشور را درگیر می کند، تصریح کرد: شیوع ریزگردها حاصل دست اندازی به طبیعت است؛ اقدامات غیرکارشناسی در خوزستان منجر به خشکی دشت و تالاب های خوزستان شده و شاید با بارندگی اتفاقی بخشی از تالاب هورالعظیم به صورت موقت پر شود اما به صورت دائمی به دلیل اینکه رژیم طبیعی رودخانه ها و تالاب های استان و بحث انتقال آب برای همیشه تغییر کرده بنابراین معضل ریزگردها برخلاف اظهارات محیط زیست به هیچ وجه حل نشده و با روند کندی که محیط زیست پیش گرفته بعید است که تا 5 سال آینده نتیجه اقدامات انجام شده را به صورت محسوس مشاهده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در این رابطه نمی دانیم از رئیس سازمان محیط زیست به دلیل اظهارات شاذش مبنی بر اینکه امسال و سال آینده به دلیل بارش ها ریزگرد نداریم قدردانی کنیم یا به دلیل بارش ها قدردان خداوند بزرگ باشیم.

پاپی زاده افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جای چنین اظهارات شاذ و نادری شفاف سازی کند که تاکنون چه اقدام موثری برای مدیریت معضل ریزگردها و احیای تالاب ها انجام داده است؛ مردم خوزستان سال ها است با این معضل درگیر هستند و خداوند متعال دلش به حال این مردم مظلوم سوخته و بارش های مناسبی را به حوزه کارون اعطا کرده و در واقع ناکارآمدی مسئولان را جبران کرده بنابراین مسئولان نباید رحمت خداوند را به نفع خود مصادره کنند و با افتخار از آن یاد کنند.

رئیس سازمان محیط زیست به جای رصد کار خداوند عملکرد خود را رصد کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای کلانتری اگر به فکر مردم خوزستان است باید از صدور مجوزهای غیرکارشناسی برای سدسازی ها و  انتقال آب و همچنین صدور مجوز جدید جلوگیری کند و به جای رصد کار خداوند عملکرد خود را رصد کند.

وی با یادآوری اینکه بحث انتقال آب خزر تبدیل به چالش شده است، گفت: روز ارائه لایحه بودجه 98 به مجلس نمایندگان خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری در مورد بحران آب با رئیس جمهور بحث و گفت و گو کردند؛ آقای کلانتری باید شفاف سازی کند که نقشش در تایید یا رد پروژه های غلط انتقال آب چگونه است؟ اگر ایشان حامی تالاب ها و حفظ محیط زیست کشور هستند باید با ایفای نقش کلیدی خود که همانا قانون برایش مشخص کرده جلوی انتقال آب های غیرمجاز را بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: خداوند به انجام وظیفه خود در قبال بارش ها  به خوبی آگاه و واقف است و نیازی به دخالت ما ندارد بنابراین از رئیس سازمان محیط زیست می خواهیم دست از چنین اظهارات شاذی برداشته و به وظیفه و تکلیف خود در قبال محیط زیست عمل کند.
:
:
:
آخرین اخبار