تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۶۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان خبر داد:
افزایش آمار طلاق در دوران عقد در خوزستان
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان اظهار کرد: در سال 96 در استان خوزستان 44 هزار و 256 مورد ازدواج ثبت شد. همچنین 9 هزار و 207 مورد طلاق در سال گذشته ثبت شد که نسبت ازدواج به طلاق 4.8 است. در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط بهزیستی در خوزستان، عنوان کرد: بهزیستی خوزستان با 10 مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، بهبهان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوشتر، رامهرمز و ماهشهر درحال ارائه خدمت به جامعه هدف و مشاوره‌های لازم به زوجین متقاضی طلاق است.

وی افزود: شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، بررسی صلاحیت والدین برای بررسی سرپرستی فرزندان، کمک به زوجین با هدف ایجاد روابط مناسب قبل و بعد از ازدواج، کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق خود و افزایش آگاهی‌های زوجین برای حل مشکلاتی که باعث طلاق گردیده و جلوگیری از وقوع طلاق در ازدواج‌های بعدی از جمله اهداف مراکز است.

مراجعه 3692 زوج در 6 ماه نخست 97 به مراکز بهزیستی

عباسی با اشاره به اهمیت استمرار طرح‌های مداخله‌ای، اظهار کرد: مداخلات روانی ـ اجتماعی به منظور کاهش طلاق و درصورت وقوع طلاق کاهش آسیب‌های ناشی از آن هدف کلی مراکز مداخله‌ای است. تعداد 3 هزار و 968 زوج دارای مشکل در سال 96 و 3 هزار و 692 زوج در 6 ماه اول سال 97 به مراکز مذکور بهزیستی مراجعه کردند و خدمات لازم را دریافت کردند. میزان سازش ایجاد شده در سال 96 حدود 22.9 درصد است.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کاهش طلاق به منظور ثبت اطلاعات زوجین متقاضی طلاق به‌صورت سیستم الکترونیکی یکپارچه و بررسی دعوای خانواده در مراکز مداخله و مشاوره قبل از مراجعه زوجین به دادگستری با همکاری قوه قضائیه صورت گرفته است که می‌تواند در کاهش طلاق مؤثر باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد: بر طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علل طلاق در استان خوزستان اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت‌پذیری است. همچنین تمامی خدمات سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره‌های قبل از طلاق برای متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به مراکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق به‌صورت رایگان است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
1
همش دليلش بي پولي و بيكاري و بدبختي مردم
اگر پول باشه خيلي از مشكلات حل ميشه
قيمت بالاي اقلام و تورم علت اصلي .
:
:
:
آخرین اخبار