تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار اتفاق فوتبالی مهم سال 2019 چیست؟
اگرچه سال ۲۰۱۹ میزبان مهم ترین مسابقات فوتبالی نیست اما رقابت های پرهیجانی برای دنبال کردن دارد
سال 2019 مثل سال 2018 میزبان جام جهانی نیست و مانند سال 2020 از مسابقات جام ملت های اروپا بهره نمی برد. اما این سال هم اتفاقات ارزشمند خودش را برای فوتبال دوستان تدارک دیده که در ادامه مهم ترین آنان را بررسی می کنیم.

شروع با جام ملت های آسیا

 جام‌ملت‌های آسیا در امارات  اولین رویداد مهم سال 2019 است که از شنبه هفته آینده شروع خواهد شد. این جام برای ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و ایران اهمیت زیادی دارد و روز های جذابی را برای فوتبالی های قاره کهن رقم خواهد زد.

در ادامه با جام ملت‌های آفریقا 

برخلاف همیشه جام ملت‌های آفریقا در ژانویه انجام نمی‌شود و رقابت‌ها از روز 15 ژوئن به میزبانی کشور که هنوز مشخص نیست، انجام می‌گیرد. ابتدا قرار بود کامرون میزبان این مسابقات باشد اما بی نظمی در میزبانی و نداشتن امکانات در کنار جنگ داخلی باعث شد کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی را از این کشور منع کند.

چهار اتفاق فوتبالی مهم سال 2019 چیست؟

لیگ ملت‌های اروپا؛ رقابت قدرتمندترین ها

اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا با صعود 3 تیم از 4 تیم تشکیل دهنده گروه اول جام ملت‌های اروپا و همچنین پرتغال در سال 2018 به پایان رسید. حالا از 5 ژوئن 2019 با برگزاری 2 بازی نیمه‌نهایی یعنی پرتغال مقابل سوئیس و انگلیس مقابل هلند، رقابت‌ها در سال 2019 پیگیری خواهد شد و سرانجام فینال روز 9 ژوئن در پرتغال، قهرمان نخستین دوره این مسابقات مشخص خواهد شد. تیم قهرمان این رویداد به طور مستقیم راهی جام ملت های اروپا خواهد شد.
عجیب‌ترین کوپاآمریکا

 از 14 ژوئن تا 7 جولای 2019 در 6 استادیوم از 5 شهر برزیل شاهد جنگ 12 تیم از 2 قاره آمریکای‌جنوبی و آسیا برای تصاحب قدیمی ترین جام قهرمانی ملت‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت. برای اولین بار در تاریخ 2 تیم آسیایی به نام ژاپن و قطر به عنوان میهمان در جام حضور دارند.
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار