تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۷۶۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
اسکان اضطراری 700 مسافر در پی بارندگی‌های خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان اضطراری 700 مسافر در مدارس شبانه روزی در پی بارندگیهای خوزستان خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: در پی بارش باران شدید، دشت شیمبار شهرستان اندیکا دچار سیل و آبگرفتگی وسیع شد و جاده دسترسی را مسدود کرد.

وی افزود: در این سیل، یک خودروی اورژانس در سیلاب اندیکا غرق شد که بر اثر آن یک نفر از نیروهای امدادی نجات پیدا کرد و متأسفانه یک تکنسین اورژانس جان سپرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: عملیات جستجو و نجات ساعت  6:00 صبح جمعه با حضور 18 نیروی امداد و نجات و با کمک افراد محلی و با استفاده از شش خودروی نجات و پشتیبانی، یک فروند قایق و یک فروند پهپاد در منطقه چلو آغاز شده بود و حدود ساعت 10:00صبح پیکر این امدادگر اورژانس 400 متر بعد از محل حادثه پیدا شد.

خدادادی تصریح کرد: در این سیلاب 14 خودرو غرق شدند و زیر آب رفتند اما همه سرنشینان خودروها توسط عوامل امداد و نجات هلال احمر شهرستان های اندیکا و مسجدسلیمان سالم به مکانی امن منتقل شدند.

وی گفت: همچنین در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در شمال خوزستان، مسیر اندیکا به شهرکرد مسدود شده بود و 700 مسافر که در مسیر اندیکا به شهرکرد در سیلاب گرفتار شده بودند توسط نیروهای امدادی امدادرسانی و در دو مدرسه شبانه‌روزی در بخش چلو و پاآب‌شلال اسکان اضطراری شدند و اقلام امدادی و معیشتی در میان آن‌ها توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: 400 خودروی گرفتار در پشت سیلاب نیز در دو سمت مسیر اندیکا به استان چهارمحال و بختیاری پنجشنبه شب رهاسازی شدند.

خدادادی بیان کرد: این خودروها براثر بالا آمدن آب رودخانه شیرین بهار(شیمبار) در محور اندیکا - شهرکرد گرفتار شده بودند.

وی با اشاره به سیلاب در دزفول، اظهار کرد: نیروهای امدادی در دزفول در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۲ نفر امدادرسانی کردند. همچنین یک خانواده پنج نفره عشایری در منطقه پیر بانگو از توابع بخش شهیون اسکان اضطراری شدند و اقلام امدادی میان آن‌ها توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: در منطقه زاویه خرسان دزفول نیز به علت بالا آمدن دبی رودخانه دز و فرو ریختن دیوار بلوکی، هفت نفر به رودخانه سقوط کردند که توسط افراد محلی نجات یافتند. از این تعداد چهار نفر در محل درمان شدند و سه نفر به مرکز درمانی منتقل شدند.

خدادادی با اشاره به نجات جان کشاورز 45 ساله در منطقه زاویه مشعلی دزفول پس از تلاش شش ساعته امدادگران هلال احمر شهرستان، گفت: این کشاورز بعد از اتمام بارندگی های اخیر جهت بررسی شبانه به زمین کشاورزی خود می رود که ناگهان براثر سیلاب ناشی از معیوب شدن قسمتی از سیل بند در محاصره آب قرار می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: عملیات نجات این کشاورز گرفتار توسط  18 نیروی امداد و نجات انجام شد.

خدادادی در پایان توصیه کرد: افرادی که قصد سفر دارند، قبل از حرکت از وضعیت آب و  هوایی و راه‌های دسترسی اطلاع پیدا کنند که در مسیرهای سیلابی و برفی گرفتار نشوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار