تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۷۶۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساداتی‌نژاد خبر داد:
شیوه‌نامه اجرایی پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی تصویب شد/ متقاضیان به دانشگاه‌ها مراجعه کنند
عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو از مصوبه این شورا درخصوص شیوه‌نامه اجرایی نحوه پذیرش دانشجو صرفا با سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور خبر داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره تغییر در شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و کنکور ۹۸ گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آخرین جلسه خود شیوه‌نامه اجرایی نحوه پذیرش دانشجو صرفا با سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور را تصویب کرد که از ترم بهمن 97 هم قابل اجرا است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس در 85 درصد رشته‌محل‌ها دانشجو خارج از فرآیند کنکور پذیرش می‌شود و برای سال آینده در ترم مهر نیز همین‌گونه خواهد بود.

تا 85 درصد متقاضیان حضور در دانشگاه بدون شرکت در کنکور پذیرش می‌شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: این امر باعث می‌شود بار روانی کنکور کاهش پیدا کند و تا 85 درصد متقاضیان حضور در دانشگاه بدون اینکه در کنکور شرکت کنند، پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده، ادامه داد: بعد از آنکه این رشته‌ها از سوی سازمان سنجش تایید شد، دانشگاه‌ها آنها را روی سایت خود می‌گذارند و متقاضیان برای ثبت‌نام مستقیم به دانشگاه مراجعه می‌کنند و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است.

ساداتی‌نژاد مثال زد: مثلا اگر دانشگاهی برای رشته‌ای 15 نفر سهمیه دارد، معدل دانش‌آموزان و متقاضیان را ردیف کرده و به ترتیب بالاترین معدل‌ها را پذیرش می‌کند.

عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو با تاکید بر اینکه 85 درصد رشته‌ها بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی پذیرش می‌شود، افزود: البته کنکور همچنان باقی است ولی این تدبیر باعث می‌شود بسیاری از متقاصیان ورود به دانشگاه دیگر وارد عرصه کنکور نشوند.
:
:
:
آخرین اخبار