تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۷۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند درصد ایرانیان جویای کار هستند؟
رئیس مرکز آمار ایران با بیان این‌که 40.5 درصد ایرانیان جویای کار هستند، گفت: نرخ بیکاری استان همدان نسبت به متوسط کشوری کمتر است.

«امیدعلی پارسا» افزود: در استان همدان نرخ بیکاری ۷.۲ درصد است که با احتساب خطای نسبی 25 درصد، همین عدد کمتر یا بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۶ دهم درصد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی داشتیم که مشارکت استان همدان نسبت به پیش از این کمتر بوده اما نرخ میانگین کشوری ۱۱.۷ و استان همدان ۷.۲ درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: ۴۰.۵درصد مردم در کشور جویای کار هستند که این میزان در همدان ۴۰.۲ است.

وی افزود: آمار سال گذشته همدان ۴۰.۸ بوده که امسال به ۴۰.۲ کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد نیم درصد نرخ مشارکت اقتصادی مردم کاهش یافته است.

پارسا اظهار کرد: نرخ بیکاری یک برآورد نقطه‌ای است که برآورد می‌کنیم این میزان از ۵.۳ تا ۹.۲ متغیر خواهد بود که این میزان به‌صورت نمونه از جامعه هدف است.

وی افزود: در گذشته مرکز آمار فقط یک رقم می‌گفت اما امروزه ارقام پایین‌تر و بالاتر رقم مورد نظر نیز بیان می‌شود، چون ما به همه مردم مراجعه نکردیم و براساس نمونه گزارش داده‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: در مرکز آمار علاوه‌بر برآورد نقطه‌ای از برآورد فاصله‌ای نیز گزارشی در اختیار مردم قرار گرفته است. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اي داد بي داد از ظلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
لطفا اين آمارها به گوش محمدپور مدير كل كار خوزستان رسانيده شود .
150 نيروي شركتي نوري چشمي ( سفارش شده گان نمايندگان - فرمانداران - استانداري - شهردارها- ايمه جمعه و جماعات و .....) در اداره كل دارن حقوق مي گيرند حتي پسر خود مدير كل اسما كارمند اداره كار خرمشهر است اما دريغ از اينكه يك روز سركار باشد اما به اندازه پدر مدير كلش اضافه كار - پاداش - رفاهي دريافت مي كند .
مي دونم انتشار نمي دهي اما حداقل مديون خيلي از اين بيكارها نباشيم .
:
:
:
آخرین اخبار