تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۷۶۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درگیری در تست‌گیری داوران فوتبال در اهواز/راکی: داوری ارث کدامتان است؟
داور خوزستانی با بیان این‌که به وقتش خیلی از ناگفته‌های داوری را می‌گویم، گفت: ناظران تست‌گیری داوران کشور که در اهواز برگزار شد، من را عمدا از تست‌گیری رد کردند و اکنون هم می‌گویند تا ما هستیم نمی‌گذاریم که تو قضاوت کنی! می‌خواهم بدانم داوری ارث کدام یک از این داوران است که این‌گونه به من می‌گویند؟
 عباس راکی  درخصوص درگیری ایجاده شده در آزمون آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران لیگ دسته یک فوتبال کشور که 13 دی‌‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد:  همیشه هر کسی که از حق خود دفاع کند و قوانین را بلد باشد، به هر نحوی که شده از او ایراد می‌گیرند. من از سن 29 سالگی تاکنون در لیگ دسته یک فوتبال ایران قضاوت کرده‌ام و تمام نمرات داوری‌هایم نیز خوب بوده است و اگر در بازی نمره کم گرفته باشم، مرد نیستم که در ایران بمانم و اصلا هر کشوری که گفتند خودم را تبعید می‌کنم و می‌روم!
 
وی ادامه داد: در تست‌گیری‌های سال 96 و 97 به روش‌های مختلف و به عمد ایرادهایی از من می‌گرفتند که من در داوری نباشم. دپارتمان داوری سلیقه‌ای عمل می‌کند، البته اگر هم تاکنون در این بخش مانده‌ایم به خاطر وجدان‌کاری آقای اصفهانیان بوده است و انصافا ما را درک می‌کند.
 
این داور خوزستانی با اشاره به درگیری ایجاد شده در تست‌گیری 13 دی‌ماه، عنوان کرد: آقای ایرج احمدی و قاسم واحدی، ناظران بر امر تست‌گیری برای دو سال است که به روش‌های مختلف من را رد می‌کنند. در تست‌گیری اخیر نیز زمانی که در حال دویدن بودم به این بهانه ‌که من خطا کرده‌ام، عمدا من را رد کردند. حتی آقای نبهانی نیز که شاهد بر کار من بود، به آقای واحدی گفت که "این داور خطایی انجام نداد که تو او را رد می‌کنی و تو به این داور زور می‌گویی".
 
وی افزود: حتی پیش از آغاز تست‌گیری نیز چند نفر از داوران به آقای واحدی ناظر تست‌گیری گفته بودند که لطفا ایرادهایی که می‌گیری به حق باشد. به هر حال پس از این ‌که واحدی خطای من را گرفت به سمت او رفتم و گفتم آقای واحدی چرا من را اخراج کردی و مشکلت با من چیست؟ بر همین اساس نیز درگیری لفظی ایجاد شد و بعد همدیگر را هُل دادیم که آقای واحدی هم از تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین برداشت و به سمت من حمله کرد که چوب را از او گرفتم و از خودم دفاع کردم. سپس آقای احمدی از پشت سر من را با مشت گره کرده خود، زد.
 
راکی بیان کرد:‌ اکنون هم من را تهدید به فراخوانده شدن به کمیته انضباطی کرده‌اند و من هم به آن‌ها گفتم که شما خیلی خوب هستید که هم با من دعوا و هم من را از تست اخراج کردید و اکنون هم من را تهدید به محرومیت می‌کنید.
 
وی بیان کرد: اکنون هم به من می‌گویند تا ما هستیم نمی‌گذاریم که تو قضاوت کنی! می‌خواهم بدانم داوری ارث کدام یک از این داوران است که این‌گونه به من می‌گویند؟ این تست‌گیری مهم بود زیرا می‌خواستند 12 داور را به داوران لیگ برتری اضافه کنند. سوالم این است که چطور من که نزدیک به 10 سال است در لیگ یک قضاوت می‌کنم را رد می‌کنند، بعد داوری را که یک سال از قضاوتش در لیگ یک می‌گذرد و تنها دو قضاوت داشته است، برای داوری در لیگ برتر انتخاب می‌کنند، کدام قانون می‌گوید که این کار باید صورت بگیرد؟
 
این داور خوزستانی با اشاره به صحبت‌های رفعتی، رییس دپارتمان داوری فدراسیون مبنی براین‌که راکی باید به کمیته اخلاق برود، گفت: آقای رفعتی آن کسی که باید به کمیته اخلاق برود، تو و نیروهایت هستید که اخلاق و انسانیت را زیر پا گذاشته‌اید.
 
وی در پایان گفت:‌ من به وقتش خیلی از ناگفته‌های داوری را خواهم گفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار