تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۷۶۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با موافقت نمایندگان؛
تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع شد
نمایندگان مردم در خانه ملت با ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا نمونه کالای ایرانی در رسانه ملی و عمومی موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 16 دی) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده (19) این طرح با 155 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (19) آمده است: به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل ده‌برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.

تبصره 1- تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.

تبصره 2- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برند‌های) داخلی، ماده(8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (1/2/1394) و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.
:
:
:
آخرین اخبار