تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کبدی خوزستان از نقاط مستعد این رشته در کشور است
کبدی خوزستان از نقاط مستعد این رشته در کشور استمسئول کبدی جنوب غرب کشور گفت: کبدی خوزستان یکی از نقاط مستعد این رشته در کشور و دارای استعدادهای ناب است لذا باید به این رشته نگاه ملی شود.

کمال سعدی آل کثیر روز یکشنبه بیان کرد:رشته کبدی یک ورزش بومی و محلی است که علاقه‌ مندان زیادی دارد و در این راستا هیات کبدی خوزستان در نظر دارد تا این ورزش را در همه شهرستان ‌های استان توسعه دهد.

وی افزود: تاکنون کبدی در اهواز، خرمشهر، رامهرمز، شوشتر، سوسنگرد، اندیمشک، دزفول، ماهشهر و امیدیه راه اندازی شده است.

آل کثیر با بیان اینکه ایران خاستگاه اصلی ورزش کبدی است و در سال های اخیر توسعه قابل توجهی در کشور داشته گفت:کبدی ایران از تیم‌ های قدرتمند دنیا در این رشته است.

وی بیان کرد: کشور هند چندین باشگاه رسمی و غیررسمی در زمینه ورزش کبدی دارد اما با این وجود تیم ملی کبدی ایران با توانمندی بالا موفق به کسب نشان طلا در بازی های آسیایی جارکارتای اندونزی شد.

وی گفت:نگاه علمی به ورزش زمینه ساز ارتقای رشته های ورزشی و کسب جایگاه مناسب می شود لذا درب هیات کبدی به روی تمام کسانی که به دنبال توسعه و ارتقای این ورزش هستند باز بوده و از نظریات و انتقادات استقبال می کنیم.

مسئول کبدی جنوب غرب کشور افزود:با توجه به اینکه ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود باید مرزهای استانی برداشته شود و نگاه ملی با رویکرد همبستگی در راستای رشد ورزش کشور سرلوحه کارها قرار گیرد.

کمال سعدی آل کثیر سرپرست هیات کبدی خوزستان به تازگی درحکمی از سوی فدراسیون به عنوان مسئول کبدی جنوب غرب کشور معرفی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار