تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۳ هزار برنامه بزرگداشت مقام شهدا در خوزستان برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به برگزاری بالغ بر ۳ هزار برنامه تا ۲۲ اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا، گفت: از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند، دو هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیش‌بینی شده است.

عبدالرضا فرجیان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: براساس قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور به عنوان دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعیین شده و از سال‌های گذشته نیز مسئول کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس و دهه فجر است.

وی با اشاره به مسئولیت کمیته ایثارگران چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر توسط بنیاد بیان کرد: تا امروز چهار جلسه باحضور مسئولان امور ایثارگران دستگاه‌های مختلف برگزار و بنا شد تا در چهارچوب چهلمین سال انقلاب و دهه فجر برنامه‌هایی ارائه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به این‌که بالغ بر 3 هزار برنامه تا 22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا و روز تأسیس بنیاد شهید پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها چاپ وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم، چاپ ده کتابچه خاطرات شهدای روحانی و برگزاری مهمانی لاله‌ها در قالب عطرافشانی مزار شهدا انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم تجلیل از ایثارگران در سطح خوزستان توسط تمامی دستگاه‌ها، برگزاری جشن نیلوفران آسمانی در مدارس سراسر استان، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح «سپاس» انجام می‌شود. از 22 بهمن ماه تا 22 اسفند، دو هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح فجرآفرینان پیش‌بینی شده است.

فرجیان با بیان این‌که در شهرهای مختلف استان خوزستان بالغ بر 136 حسینیه شهید وجود دارد، ادامه داد: در این تعداد حسینیه‌های شهدا مراسم‌هایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، دهه فجر و روز شهدا برنامه‌ریزی شده است. برگزاری جشنواره شعر، سرود و تئاتر در خوزستان و ساخت 40 مستند شهدا در سطح استان نیز از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: روایتگری انقلاب در سطح خوزستان، تور انقلابی‌گردی، اولین کنگره شهدای کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری استان، رونمایی از کتاب «شهید سید اصلان حسینی، شهید جانباز 70 درصد» و برگزاری جشن در شش شهرستان استان در ایام دهه فجر برنامه‌ریزی شده که دو روز آن در اهواز و سالن امام رضا(ع) شرکت نفت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: مراسم تجلیل از ایثارگران در مساجد منتخب خوزستان، برگزاری اولین کنگره شهدای جانباز قطع نخاع از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر است.

خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌‌های مختلف انقلاب اسلامی همواره پیشگام و نوک پیکان مبارزه با کوتاه فکران بوده و تقدیم 23 هزار شهید در جنگ تحمیلی تنها صفحه‌ای از دفتر رشادت‌های مردم غیور و ولایتمدار استان است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار