تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۷۶۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد حساسیت برای یونسکو نسبت به شهر شوش به صلاح نیست
ایجاد حساسیت برای یونسکو نسبت به شهر شوش به صلاح نیستنماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از سخنان رییس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر غیرقانونی بودن حفاری ها در شهر شوش گفت: حفاری و گودبرداری در شهرشوش آسیبی به بافت تاریخی این شهر وارد نمی کند.

سید راضی نوری در خصوص انجام حفاری ها و گودبرداری در شهرستان شوش گفت: حفاری ها و گودبرداری که در اطراف شهرستان شوش انجام شده، خارج از محدوده ثبت جهانی این شهر است و این حفاری ها بابت حفظ جان مردم صورت گرفته زیرا در مسیر های منتهی به این شهرستان، تصادفات بسیاری با تلفات بسیار رخ می دهد.

مقامات سازمان میراث فرهنگی بدون اطلاعات کافی برای مردم شوش دردسر ایجاد نکنند

نماینده مردم  شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی به نقشه یونسکو در خصوص ثبت جهانی شهرستان شوش می توان دریافت که این حفاری ها هیچ آسیب به بافت تاریخی این شهر وارد نکرده؛ لذا تقاضا می شود که مقامات ارشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدون اطلاعات کافی، سخن نگویند که برای مردم شهرستان شوش و حوزه گردشگری این شهرستان حاشیه و دردسر ایجاد کند.

ایجاد حساسیت برای یونسکو نسبت به شهر شوش به صلاح نیست

حفاری و گودبرداری در شهر شوش برای حفظ جان مردم بابت تصادفات صورت گرفته است

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: تصادفات و تلفات جانی که درمسیر این شهرستان رخ می دهد، متوجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است؛ زیرا این سازمان بجای حل مشکل مردم به دنبال ایجاد حاشیه است و جان مردم برای آنها ارزشی ندارد، درحالیکه حفظ آثار تاریخی ملی در شهرستان شوش توسط مردم این خطه بخوبی صورت می پذیرد.

ایجاد حساسیت برای یونسکو نسبت به شهر شوش به صلاح نیست

بازرسان گزارشی از غیرقانونی بودن حفاری ها در شوش اعلام نکردند

وی بیان کرد: در خصوص حفاری ها و گودبرداری در شهر شوش بازرسانی به این شهر آمده و تمامی نقاطی که حفاری و گودبرداری صورت گرفته را بازرسی کردند و موردی که به آثار و بافت تاریخی این شهر آسیب وارد کند را گزارش نکردند؛ بنابراین دلیل سخنان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص غیرقانونی بودن حفاری ها و گودبرداری در این شهر جای سوال دارد.

با سخنان نسجنیده یونسکو را نسبت به شوش حساس نکنید

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس خاطرنشان کرد: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تقاضا می شود که همراه مردم بوده و برای جان مرد ارزش قائل شوند و درمقابل مردم و اشتغال مردم ایستادگی نکنند؛ چراکه سازمان یونسکو در ثبت جهانی آثار تاریخی بسیار سختگیر است و نباید با حرف های نسنجیده، آنها را نسبت به این شهر حساس کرد.
:
:
:
آخرین اخبار