تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۶۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات برق شرکت نیشکر هفت‌تپه از کجا آب می‌خورد؟
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: شرکت توسعه نیشکر دارای یک اشتراک هفت مگاواتی است که بخشی از بار آن مربوط به بخش صنعتی است و بخش دیگر نیز متعلق به منازل مسکونی این شرکت است. این شرکت باید بخش صنعتی و مسکونی را جدا کند. 

رضا غضنفری در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه که روز یک‌شنبه (16 دی‌ماه) در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر دارای یک اشتراک هفت مگاواتی است که بخشی از بار آن مربوط به بخش صنعتی است و بخش دیگر نیز متعلق به منازل مسکونی این شرکت است. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه فعالیت‌های شرکت نیشکر هفت‌تپه افزود: من به طرح‌های توسعه‌ای که گفته شد خوشبین نیستم. افزایش ظرفیت نمی‌تواند راه‌گشا باشد. وضعیت راندمان آن‌ها بسیار اسف‌بار است. مقدار بار اکتیو شرکت کشت و صنعت بیداد می‌کند و دارد به شبکه شوک وارد می‌کند. انشعاب برق این شرکت مدام خاموشی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در حالت اورهال، منازل مسکونی این شرکت پنج مگاوات مصرف برق دارند. پیشنهاد ما این است که این شبکه برق را به دو بخش صنعت و مسکونی تفکیک کنیم. برای این کار نیز شرکت نیشکر هفت‌تپه می‌تواند کاری را که شرکت نفت انجام داد، انجام دهد.

غضنفري ادامه داد: شرکت نفت در واحدهای مسکونی کنتور نصب کرده است و میزان برق مصرفی آن‌ها را محاسبه می‌کند و ماهانه بین اعضا تقسیم می‌کند و صورتحساب ماه را از حقوق افراد کسر می‌کند. پیشنهاد می‌کنم یک انشعاب هفت مگاوات دیگر توسط این شرکت برای واحدهای صنعتی گرفته شود. 

وی تاکید کرد: شرکت نیشکر هفتت‌تپه 26 میلیارد تومان به برق بدهی دارد. ما نیز 3500 نفر نیرو داریم و باید هزینه‌های لازم را پرداخت کرده و خدمات ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین محمود دشت‌بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، اظهار کرد: تامین برق کارخانه نیشکر هفت‌تپه از طریق یک اشتراک انجام می‌شود. همچنین دو ترانس 27 و 40 مگاواتی در این محل نصب شده است. در تابستان پیک بار مصرف در این محل 40 مگاوات آمپر بود. 

وی افزود: دستگاه‌های موجود قدیمی هستند و نیاز به بهینه‌سازی دارند و این مساله را نیز ما در دستور کار قرارداده‌ایم. برای انجام اصلاحات لازم باید برای مدت کوتاهی بار کارخانه کاهش داده شود. اکنون بار 27 مگاوات است و اگر یکی از ترانس‌ها را از مدار خارج کنیم دیگر برای بار موجود پاسخ‌گو نیست. مسئولیت برنامه‌ریزی شبکه بر عهده برق منطقه‌ای خوزستان است. برای انجام تغییرات باید به ما اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم ظرفیت‌سازی لازم را انجام دهیم. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: برای اینکه در تابستان سال 98 بتوانیم ظرفیت‌سازی لازم را انجام دهیم و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم مقررات جدیدی وضع شده است. از این جمله، مصوبه 310 هیات تنظیم بازار برق ایران است که برق را در سه نرخ برای کسانی که تولید برق انجام می‌دهند و به شبکه‌های توزیع برق می‌فروشند، در نظر گرفته است. 

دشت‌بزرگ تصریح کرد: حتما به فکر این باشید که نیروگاه‌های تولید پراکنده برق را خریداری کنید تا در شرایط تابستان اگر با کمبود مواجه شدید اعمال مدیریت بار به شما داده نشود و شما بتوانید بار مصرفی را روی مصارف داخلی خودتان سوییچ کنید. مازاد بر آن نیز می‌توانید برق تولیدی را در ساعات مختلف شبانه‌روز به شبکه بفروشید. این کار نیز می‌تواند موجب آمدزایی باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار