تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۶۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان خبر داد:
بدهی 352میلیاردی شرکت نیشکر هفت‌تپه به تأمین‌اجتماعی
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان از بدهی 352 میلیارد تومانی شرکت نیشکر هفت‌تپه به این سازمان خبر داد.

سیدمحمد مرعشی در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه که روز یک‌شنبه (16 دی‌ماه) در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی خوزستان به سه میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد. با 18 تعهد کوتاه‌مدت (ایام بیماری، کفن و دفن و ...) و در کنار آن بخش درمان بار سنگینی بر این سازمان تحمیل می‌شود.

وی افزود: در کنار این تعهدات، بازنشستگی افراد نیز وجود دارد که در این بخش به 190 هزار خانواده در خوزستان حقوق پرداخت می‌کنیم و بار سنگینی به این سازمان وارد شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: هر چند سالانه بودجه‌ای متناسب با مصارف خوزستان داریم ولی در سال جاری 20 درصد از منابع را به دست نیاورده‌ایم. 

مرعشی عنوان کرد: این سازمان در کنار مجموعه مدیریت استان قرار دارد و در امنیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مشارکت داریم اما متاسفانه همکاری‌های یکطرفه هستند.

وی عنوان کرد: تکالیفی فراتر از قانون به ما اعمال می‌شود. از سال 95 تاکنون 1147 نفر از کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه را بازنشسته کرده‌ایم. ما بخشی که تعهد شرکت بوده است و باید چهار درصد مستمری و حق بیمه را تقسیط می‌کردیم را انجام دادیم اما حتی یک ریال بابت 50 میلیارد تومان بازنشستگی این افراد به ما پرداخت نشده است. زمانی که احکام بازنشستگی صادر می‌شود، به ما فشار وارد می‌کنند اما هنگامی که شرکت‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، به ما می‌گویند از آنها تضمین نگیریم و قسط را نیز دریافت نکنیم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: هشدار می‌دهیم که در حال وارد شدن به چالش هستیم.  متاسفانه تکالیف ما تنها مربوط به شرکت هفت‌تپه نیشکر نیست بلکه برای 25 شرکت دیگر نیز هست که مجموعه بدهی این 25 شرکت به سازمان تأمین اجتماعی حدود 1190 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: شرکت نیشکر هفت‌تپه تاکنون 352 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است. همچنین مجموع مطالبات ما در خوزستان، حدود سه هزار میلیارد تومان است و اکنون یک هزار میلیارد تومان در بخش درمان بدهی داریم و بسیاری از دستگاه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در حال لغو قرارداد هستند.

به گزارش ایسنا، همچین کیومرث کاظمی، قائم مقام مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه، نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم کار تعمیرات کارخانه را سرعت دهیم و تقریبا کارخانه آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین در بخش کشاورزی اقداماتی انجام شده است اما با توجه به شرایط جوی، امکان برداشت نیشکر فراهم نشد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه تصریح کرد: مشکلات نیشکر هفت‌تپه از سال‌های قبل وجود داشت که برای رفع این مشکلات باید برنامه‌ریزی منسجم‌تری داشته باشیم.

کاظمی عنوان کرد: مقرر شده است که برای پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان و سایر معوقات برنامه‌ریزی کنیم اما به علت اینکه حجم مطالبات بالا است، بعضا با عقب یا جلو شدن کار مواجه می‌شویم که این موضوع موجب نگرانی برخی افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر با توجه به وضعیت کارخانه و مزارع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در یک برنامه سه تا چهار ساله، کارخانه را به ظرفیت مناسبی برسانیم. 

قائم مقام مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه بیان کرد: باید برای رفع مشکلات و مسائل تحمل بیشتری داشته باشیم اما به علت ناهماهنگی‌های گذشته، این کار زمان می‌برد. 

وی تصریح کرد: از سازمان‌هایی که به این شرکت، خدمات آب، برق و گاز ارائه می‌دهند و همچنین حمایت از سازمان تأمین اجتماعی تشکر می‌کنم. قطعا با رسیدن به تولید، از مشکلات کاسته می‌شود.

کاظمی در خصوص زمان برداشت نیشکر در شرکت هفت‌تپه گفت: در چند روز گذشته بیش از 50 میلی‌متر بارندگی در هفت‌تپه داشتیم که اگر این بارندگی را نداشته باشیم، هفته آینده زمین‌ها را تست می‌کنیم. در حال حاضر کارخانه نیز به جز قسمتی که نیاز به قطعات دارد، آماده است و می توانیم بهره‌برداری را آغاز کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار