تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان نامزد میزبان مسابقات کبدی آسیا است
 خوزستان نامزد میزبان مسابقات کبدی آسیا استرییس فدراسیون کبدی گفت: میزبانی مسابقات کبدی قهرمانی آسیایی را درصورت فراهم بودن شرایط صددرصدی به خوزستان می دهیم هر چند شرایط چهار استان دیگر را همزمان بررسی می کنیم.

عباس اورسجی بیان کرد: علاوه بر خوزستان چهار استان دیگر درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را دادند اما هر استانی که توانایی بالاتری داشته باشد میزبان مسابقات خواهد شد؛ هدف ما برگزاری مسابقات به بهترین شکل است و باید آبروی کبدی ایران را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوی تیم ملی جوانان در اهواز بازخورد بسیار خوبی داشت افزود: این اردو به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد و این موضوع کار را برای استان های دیگر که قصد میزبانی اردوهای تیم های ملی را دارند سخت تر کرد.

رییس فدراسیون کبدی ادامه داد: امیدواریم اردوی تیم ملی در اهواز باعث شود که بچه های تیم ملی در مسابقات آسیایی خوش بدرخشند و بتوانند بهترین و خوش رنگ ترین مدال را کسب کنند.

وی در خصوص جذب حامی مالی نیز گفت:پس از رایزنی با مسئولان صدا و سیما داشتیم مقرر شد مسابقات لیگ کبدی این فصل از شبکه ورزش پخش مستقیم شود، که این امر موجب می شود حامیان مالی رغبت بیشتری برای هزینه کردن در کبدی داشته باشند.

اورسجی در ادامه به بخش بانوان این رشته اشاره کرد و افزود: از دلایلی که موجب شد در بخش بانوان پیشرفت کنیم و به مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا برسیم ایجاد شرایط یکسان در اردوهای تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور در هر 2 بخش بانوان و آقابان بود و حتی شاید در بعضی مواقع به بخش بانوان بیشتر توجه کردیم.

وی با بیان اینکه عدالت در توزیع منابع مالی و عدم تبعیض باعث شد که بانوان ما در بازی های آسیایی درخشان ظاهر شوند و اگر توجه خاص ما به بخش بانوان نبود این اتفاق نمی افتاد گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب از اولویت های ما توسعه ورزش بانوان در بعد همگانی و قهرمانی است چرا که این موضوع باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص وضعیت کبدی خوزستان افزود: روند رو به رشدی در کبدی خوزستان شاهد هستیم.

وی با بیان این که باید از ظرفیت استان ها برای توسعه کبدی بهره ببریم گفت: هیات های استانی بازوان اصلی فدراسیون کبدی هستند که نقش مهمی در توسعه این رشته خواهند داشت.

اورسجی ادامه داد: خوزستان ظرفیت خوبی در رشته کبدی دارد که باید با تعامل با دستگاه‌ های استان در راستای توسعه و گسترش این رشته ورزشی و قهرمان پرور گام بردارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار