تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2هزار زن سرپرست خانوار خوزستانی آموزش فنی و حرفه ای می بینند
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین شورای اجتماعی کشور و اداره کل فنی و حرفه ای تعهد استان خوزستان آموزش 2 هزار نفر ساعت زن سرپرست خانوار است که امسال انجام می شود.

فرانک موسوی روز دوشنبه اظهار داشت: تفاهم نامه طرح مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار با هدف توانمند سازی، مهارت آموزی، افزایش سطح درآمد و کاهش وابستگی به سازمان های حمایتی منعقد شد. 

وی در خصوص توافق صورت گرفته به منظور اجرایی شدن این طرح در استان خوزستان بیان داشت: جمعیت بانوان سرپرست خانوار خوزستان هم اکنون 33 هزار نفر است که بر اساس توافقنامه منعقد شده و با توجه به تخصیص سهم اعتباری استان بخشی از طرح توانمندسازی این بانوان باید از سوی سازمان های مردم نهاد انجام شود.

عضو شورای اجتماعی استان با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل زنان سرپرست خانوار معضلات اقتصادی و معیشتی است، گفت : اداره کل فنی و حرفه ‌ای استان به تبع سازمان مرکزی برای کاهش مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار و بهبود زندگی آنان طرح توانمندسازی در قالب مهارت آموزی را اجرا می کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: امید است با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی راهکارهایی اتخاذ شود که شرایط پرداخت تسهیلات به این قشر از بانوان مهیا شود.

موسوی با اشاره بر اینکه برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی باید زنان سرپرست خانوار بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند یادآور شد: این گروه از زنان ، به دلیل انجام وظایف ناشی از نقش های خانوادگی و ایفای تعهدات شغلی در محیط کار در فشار مضاعف به سر می برند و باید نگاه ویژه ای به شان، مقام و منزلت آنان در جامعه داشته باشیم.

بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور 14 میلیارد ریال برای آموزش مهارت های فنی و مهارتی به استان خوزستان اختصاص یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار