تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۷۶۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیراندازی شبانه معضلی که شهروندان ماهشهری را نگران کرده است
تیراندازی شبانه در بندر امام خمینی و ماهشهر به یک معضل جدی تبدیل شده که افزایش آن رعب ، وحشت و نگرانی اهالی این بنادر را به دنبال داشته است.

شهروندان ماهشهری عامل این تیراندازی ها را افراد موتورسواری می دانند که با پوشاندن چهره خود سوار بر موتورسیکلت در ساعات شب اقدام به تیراندازی کرده و بلافاصله از محل متواری می شوند.

بنا به ادعای این شهروندان صدای تیراندازی از نیمه های شب در نقاط مختلف بندر ماهشهر به گوش می رسد که در این ساعات شب نمی تواند ارتباطی با مجالس عروسی و عزا داشته باشد.

اهالی مناطق مختلف بندرماهشهر از جمله فاز 2، 3 ، 4 ساکنان خیابانهای سعیدی، طالقانی، شریفی، کوی آزادگان و شهرک طالقانی که از صدای تیراندازی های شبانه به تنگ آمده اند بارها در فضای مجازی نگرانی خود را نسبت به این معضل ابراز داشته و خواستار برخورد دستگاه های انتظامی و امنیتی با عوامل این تیراندازی ها شدند.

ساکنان این مناطق مدعی اند صدای تیراندازی شبانه به میهمان ناخوانده ای برای آنان تبدیل شده که به دلیل برخورد نکردن با عوامل آن همچنان رو به گسترش است.

وقوع چند فقره قتل با اسلحه جنگی در بندر امام خمینی و بندر ماهشهر همچنین اقدام به تیراندازی در درگیری ها و نیز مجالس شادی و عزا ، نگرانی خانواده های ساکن در این بنادر را موجب شده است.

فرماندار بندرماهشهر در این رابطه گفت: با توجه به رواج فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در بین مردم، مصوبه ای در شورای تامین مبنی بر برخورد قهری با عوامل این تیراندازی ها تصویب شده تا با عوامل این تیراندازی ها برخورد قهری شود.

محسن بیرانوند افزود: در این راستا و در یکی از مجالس جشن عروسی داماد و پدر داماد در بندر ماهشهر به دلیل اقدام به تیراندازی بازداشت شدند و با دستور دادستان تا معرفی عوامل این تیراندازی در بازداشت بسر می برند.

وی در ادامه به درگیری مسلحانه بین 2 طایفه در بندرماهشهر اشاره کرد: اخیرا درگیری مسلحانه بین 2 طایفه به دلیل اختلاف قدیمی رخ داد که با عاملان تیراندازی برخورد شد اما مجدد این درگیری از سر گرفته شد که با دستور دادستانی با عوامل آن برخورد قهری لازم صورت گرفت.

فرماندار ماهشهر در ادامه در پاسخ به گلایه های مکرر مردم مبنی بر وقوع تیراندازی های شبانه در مناطق مختلف شهر با بیان اینکه برخورد با عوامل این تیراندازی ها تنها با مشارکت مردم و شهروندان امکانپذیر است گفت:به منظور شناسایی و دستگیری عوامل این تیراندازی ها از شهروندان انتظار می رود با نیروی انتظامی همکاری کنند و اینگونه موارد را سریعا به نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی همچنین به آمار کشف و ضبط سلاح گرم در جریان تیراندازی ها در بندر امام خمینی و ماهشهر اشاره کرد و گفت: کشف و ضبط سلاح گرم در مقابله با رواج تیراندازی، با جدیت از سوی مراجع قضایی انجام می شود و در چند روز گذشته چند قبضه اسلحه جنگی در این شهرستان کشف و ضبط شده و با عاملان آنها نیز برخورد شد.

بیرانوند بیان داشت:آمار کشف اسلحه در شهرستان ماهشهر نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

دادستان ماهشهر نیز اواخر هفته گذشته از دستگیری 14 نفر از عوامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد و گفت: در ادامه روند برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان با متخلفان در بندرماهشهر که در چند وقت اخیر اقدام به تیراندازی در سطح شهر و سلب آسایش شهروندان کرده بودند، 14 نفر از این افراد دستگیر شده و راهی زندان شدند. 

مهدی محمدی افزود: پیش از این در عملیات های جداگانه ای 2 قبضه سلاح کلاشینکف کشف و 2 متهم دستگیر شدند که در مجموع تاکنون 16 نفر در این رابطه دستگیر و در زندان به سر می برند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
هرشب صدای تیر می اید در ماهشهر دزدی با کلت زیاد شده هیچ امنیتی شب نیست
:
:
:
آخرین اخبار