تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2400 شی تاریخی صنعت نفت در موزه آبادان گردآوری شد
مدیر موزه کارآموزان آبادان گفت:2 هزار و400 شی تاریخی مربوط به صنعت نفت در دوره های مختلف در فضای نمایشگاهی در این موزه گردآوری شده است.

امین زاده درویش دوشنبه اظهار داشت:موزه کارآموزان به عنوان بزرگترین موزه صنعت نفت و اولین موزه صنعتی کشور در 12 هزار مترمربع مساحت و هفت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی آماده افتتاح رسمی است.

وی افزود:یک هزار و 670 شی تاریخی مرتبط با صنعت نفت در این موزه در معرض دید قرار گرفته و 730 شیئ نیز در مخازن موزه کارآموزان نگهداری می‌شود.

زاده درویش گفت:شیرهای نفت به عنوان یکی از نمادها و شاخص های مهم صنعت نفت، میزهای کارگاهی و مخازن جوشی دهه های گذشته در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

وی افزود:از ابتکارات به کار رفته موزه کارآموزان آماده‌سازی سه سالن و ارائه تاریخ تطبیقی اتفاقات و حوادث نفتی ایران از ابتدای تاسیس پالایشگاه آبادان تاکنون با سایر وقایع و اتفاقات صنعت نفت در جهان است.

مدیر موزه کارآموزان آبادان اظهار داشت:یک گروه کارشناس از بخش تاریخی موزه‌های نفت، به مدت حداقل هشت ماه برای مطالعه این طرح تطبیقی و نیز سه ماه زمان برای اجرای آن تلاش کردند که این بخش به ویژه برای محققان و علاقه‌مندان به پژوهش‌های تاریخی معاصر و نفت بسیار جالب توجه است.

وی افزود:تطبیق زمان اولین اعتصاب کارگری پالایشگاه آبادان با رویدادهای مهم جهان در آن روز از جمله بخش تاریخ تطبیقی موزه کارآموزان آبادان است که بازدید کننده را متوجه هماهنگی تاریخ تحولات روز می‌کند.

موزه صنعت نفت آبادان در پنج نقطه این شهر شامل اسکله تاریخی آبادان جرثقیل اکوان، آموزشگاه حرفه ای 'تکنیکال اسکول' کارآموزان ، پمپ بنزین آبادان، خانه های تشریفاتی و نیروگاه شماره 1 پالایشگاه این شهر است که تاکنون موزه پمپ بنزین افتتاح شده است.

تبدیل آبادان به شهر موزه صنعت نفت کشور به عنوان یک ظرفیت بزرگ در راستای توسعه گردشگری هدفگذاری شده است.

هشت میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی و تکمیل موزه کارآموزان به‌ عنوان دومین موزه از طرح‌های پنجگانه صنعت نفت آبادان هزینه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار