تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۷۶۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
50 کانکس به مدارس عشایرخوزستان اختصاص داده شد
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: 50 کانکس به مدارس عشایری خوزستان اختصاص داده شده که جایگزین بخشی از مدارس چادری و سنگی خواهند شد.

حمید قنبری دوشنبه بیان کرد: این تعداد کانکس تا یک ماه آینده با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان تهیه، و به مناطق عشایری منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه استقرار کانکس در مناطق سخت عبور امکان پذیر نیست گفت: بخشی از کانکس ها جایگزین مدارس چادری که به جاده دسترسی دارند خواهند شد و بخشی هم جایگزین مدارس سنگی می شوند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: اعتباری که برای این تعداد کانکس در نظر گرفته شده بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین 20 چادر برای مناطقی که فضای درس دانش آموزان دچار آسیب شده در نظر گرفته شده است.

قنبری افزود:مبلغ 2 میلیارد ریال هزینه رفت و آمد دانش آموزان عشایر در مناطق سخت گذر، و چهار میلیارد ریال برای بهسازی سرویس بهداشتی مدارس عشایری خوزستان در نظر گرفته شده است.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: علاوه بر تامین این تعداد کانکس همچنان نیاز به تهیه یکصد کانکس دیگر برای جایگزینی مدارس چادری و سنگی که امنیت مناسبی ندارند هستیم.

قنبری گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر یکصد مدرسه مناطق عشایری خوزستان ساخته شده با این وجود همچنان مشکلاتی را در فضای آموزشی این مناطق داریم.

وی اضافه کرد: 650 مدرسه عشایری در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 150 مدرسه چادری هستند.

15 هزار و 500 دانش آموز عشایر از دوره پیش دبستانی تا متوسطه دوم در 14 منطقه عشایری خوزستان مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار