تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۷۶۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت خشکسالی به کشاورزان خرمشهر پرداخت نشد
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان ناشی از خشکسالی امسال را 146 میلیارد ریال بیان کرد و گفت:صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون خسارتی به کشاورزان خرمشهری پرداخت نکرده است.

محمد مطرودی روز دوشنبه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی به عنوان چتر حمایتی کشاورزان در شرایط سخت و حوادث غیرمترقبه نام برد و افزود: انتظار می رود صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از خشکسالی و کاهش شدید تولید محصولات کشاورزی پاسخگوی مطالبات به حق کشاورزان باشد.

وی سال زراعی گذشته( 97-96 ) را یکی از خشکترین سالهای آبی دهه اخیر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی گذشته عملکرد کشت های پاییزه ، بهاره و تابستان کاهش داشته مدیریت جهاد کشاورزی به منظور پیگیری مطالبات کشاورزان تاکنون نشست های کارشناسی و فنی با صندوق بیمه برگزار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر کاهش 40 درصدی تولید گندم در این شهرستان طی امسال را یادآور شد و گفت: شوری آب رودخانه کارون موجب نابودی 100 درصدی بیش از 12 هزار اصله نخل پاجوش و مثمر در این شهرستان شد.

وی از کاهش 50 درصدی عملکرد هشت هزار اصله نخل مثمر خبر داد و گفت: علاوه بر این 190 هکتار کشت سبزیجات و 140 هکتار یونجه نیز به دلیل شوری آب از بین رفت.

مطرودی اظهار داشت : در سال گذشته بیش از 19 هزار و 500 اصله انواع پاجوش نخل در خرمشهر کاشته شد و از این میزان 70 درصد آن از بین رفت. 

وی تلف شدن 60 راس دام سنگین را از دیگر خسارات وارده ناشی از خشکسالی امسال برشمرد و گفت: 50 راس دام سبک و 400 قطعه طیور نیز در سطح روستاهای خرمشهر بر اثر خشکسالی تابستان امسال تلف شدند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و 700 هکتار نخلستان دارد که از این میزان 2هزار و 100 هکتار از آن بارور می باشند.

عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است که کشاورزان بخشی از آنرا به صورت خارک و رطب برداشت و در بازارهای داخلی عرضه و بخشی را صادر می کنند.

شهرستان خرمشهر بیش از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار