تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تلاش فعالان محیط زیست خوزستان محقق شد
جلوگیری از ایجاد معدن سنگ در زیستگاه کوهستانی "کوه سفید" دهدز
جلوگیری از ایجاد معدن سنگ در زیستگاه کوهستانی دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از رد ایجاد تاسیسات معدن و برداشت سنگ از منطقه کوهستانی موسوم به "کوه سفید" دهدز از سوی دو مجموعه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان خبر داد.

هژیر کیانی اظهار کرد: در پی درخواست اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان خوزستان مبنی بر تقاضای یک شرکت سرمایه گذار برای ایجاد تاسیسات معدن و برداشت سنگ از منطقه کوهستانی موسوم به "کوه سفید" دهدز و بازتاب رسانه ای نقدهای کارشناسان، نگرانی دوستداران محیط زیست و جوامع محلی سرانجام در پی یک رویه درست و به موقع کارشناسی، این طرح ها که وسعتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار را در بر می گرفت رد شدند.

وی ادامه داد: هر دو اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با این طرح مخالفت کرده و از لحاظ فنی، علمی و اقتصادی و نیز پیامدهای محیط زیستی و اجتماعی اجرای آن فاقد توجیه مناسب قلمداد شده است.

کیانی گفت: بدون شک توجه به آمایش سرزمینی، پایداری معیشت جوامع محلی و حیات زیستمندان این منطقه و طرح های ملی صیانت از جنگل های زاگرس که در منطقه در حال اجرا است و همچنین طرح ملی الگویی آبخیزداری که با چندین میلیارد تومان در این کوهستان زیبا در حال اجرا است، از سوی دستگاه های مسئول مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این رویه ضامن پایداری سرزمین خواهد بود و با پیشگیری به موقع از اجرای طرح های فاقد توجیه فنی و اقتصادی و محیط زیستی و اجتماعی، در واقع از تحمیل هزینه های سنگین تخریب سرزمین به کشور جلوگیری می کنیم.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: به عنوان دببر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از تمامی رسانه هایی که در بازتاب این مساله همکاری کردند و نیز مجموعه دست اندرکار دستگاه های مسئول منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و جامعه بیدار و هوشیار فعالان محیط زیست استان خوزستان و جوامع محلی تشکر و قدردانی می کنیم.

وی اظهار کرد: یقین داریم رسانه مستقل و وزین ایسنای خوزستان نقش بسیار پر رنگ و اثربخشی در بازتاب و پیگیری مسائل محیط زیست استان خوزستان بر عهده گرفته و ایفا می کند که جای قدردانی دارد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار