تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۷۶۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حذف دژ مرزی از حاشیه اروندرود وارد گام اجرایی شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: حذف دژ مرزی به طول بیش از 60 کیلومتر از حاشیه اروندرود وارد گام اجرایی شده و با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

سیدزین العابدین موسوی اظهار داشت:در نخستین گام عملیات حذف دژ مرزی به طول 9 کیلومتر در جزیره مینو آغاز شده و تاکنون 2 کیلومتر آن به پایان رسیده و در گام بعد با هماهنگی نهادهای امنیتی و نظامی عملیات حذف این دژ خاکی در اروندکنار نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به حذف دژ خاکی در نوار مرزی اروند رود است تا اهالی و گردشگران از جاذبه های طبیعی و گردشگری ساحل اروندرود بهره مند شوند گفت: با حذف دژ خاکی در نوار مرزی با عراق در آبادان جاده ساحلی جایگزین آن خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه مرز آبی اروندرود مرزی حساس و استراتژیک با قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری است افزود:مردم در ابتدای جنگ تحمیلی خود حافظ این مرز بودند و اکنون نیز حفظ و نگهداری این نوار مرزی با مشارکت آنها صورت می‌گیرد.

وی به حساسیت های امنیتی در خصوص حذف خاکریزها در نوار مرزی با کشور عراق اشاره کرد و گفت: تدبیر لازم برای حفظ امنیت در این نوار مرزی با حذف دژ خاکی با مشارکت اهالی بومی منطقه پیش بینی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: برداشتن دژ خاکی در نوار مرزی اروند رود باعث رونق اقتصادی و توسعه زیر ساخت های گردشگری در این محدوده خواهد شد.

وی همچنین به لایروبی 13 نهر حوزه شهری اروندکنار با همکاری بنیاد برکت اشاره کرد و بیان داشت:بعد از پایان جنگ تحمیلی کار اصولی برای لایروبی انهار اروندرود انجام نشده بود.

موسوی گفت:لایروبی انهار باعث رونق اقتصادی و معیشتی مردم اروندکنار خواهد شد.

دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی احداث شد.

این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو ، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروند رود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی موجب شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار