تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سهمیه گوشت و مرغ خوزستان به آمار مصرف صحیح نیاز دارد
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: اگر آمار درستی از میزان مصرف گوشت و مرغ در خوزستان در دست باشد می توان سهمیه گوشت و مرغ را در سطح ملی افزایش داد.

ابراهیم نجفیان روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: متاسفانه به دلیل نبود آمار صحیحی از میزان مصرف گوشت و مرغ در خوزستان نمی توان سهمیه استان را بر اساس نیازی که وجود دارد افزایش داد.

وی گفت: فاصله قیمت کالاها از زمان تولید تا توزیع در بازار خوزستان بسیار زیاد است و این موضوع باعث افزایش قیمت ها در بازار شده است.

نجفیان در ادامه بیان کرد: میزان جوجه ریزی در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش داشته و باید این میزان کاهش را با افزایش واردات مرغ به استان جبران کرد تا در تامین این کالا برای مردم دچار مشکل نشویم.

وی افزود: یکی از راه های کاهش قیمت ها در بازار استمرار در توزیع کالاها است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی اهواز نیز بیان کرد: صنف تلفن همراه تنها از راه کالای مسافری گوشی همراه وارد و در بازار عرضه می کنند و راهی برای واردات این کالا نیست.

حمید قنواتی بیان کرد: متاسفانه این مسیر هم توسط گمرک بسته شده و بسیاری از مغازه داران که از این راه گوشی همراه خریداری کردند به دلیل فعال نشدن کد این گوشی ها دچار ضرر سنگین شده اند.

وی گفت: از گمرکات خوزستان تقاضا داریم که برای حل این مشکل چاره ای بیندیشد.

وی ادامه داد:75 هزار واحد صنفی تلفن همراه در خوزستان وجود دارد که اگر فکری برای این مشکل نشود دچار خسارت جدی می شوند و اعتراض این صنف را باعث می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار