تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدارک خوزستانی‌ها برای برپایی جشن‌های 40سالگی انقلاب
خوزستانی ها که نقش مهمی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند با وجود دشمنی و فشارهای استکبار جهانی بر ایران عزیز، خود را برای برپایی هرچه باشکوه تر جشن های 40سالگی انقلاب اسلامی آماده می کنند.

در حالی که دولتمردان آمریکا از ماهها پیش در اظهاراتی خباثت آمیز گفته بودند مردم ایران امسال جشن 40سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهند دید ولی خوزستانی ها به کوری چشم خصم ، از هم اکنون خود را برای برپایی جشن های سالروز انقلاب اسلامی و حضور یکپارچه و دشمن شکن در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن آماده می کنند.

ستاد برگزاری جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی در خوزستان نیز همگام با مردم مومن و انقلابی این استان چندی پیش فعالیت خود را در قالب تشکیل کمیته های اجرایی و فرهنگی به ریاست استاندار خوزستان شروع کرد.

در همین راستا نیز نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در خوزستان با فرمانداران و امامان جمعه سراسر استان به منظور تبیین اهمیت برگزاری جشن های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در بیت امام جمعه اهواز برگزار شد که از چند بعد حایز اهمیت است.

نخست اینکه بر مردمی بودن جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد تاکید شد و دوم آنکه باید از همه ظرفیت های بومی به ویژه جوانان نسل سوم که از رویش های انقلاب اسلامی هستند برای پرمحتوا کردن برنامه های فرهنگی و گره زدن ایام خاطره انگیز انقلاب اسلامی با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی بهره جست.

استان خوزستان نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است ، این نقش برجسته و محوری وقتی به درستی درک می شود که گفته شود شریان اصلی رژیم خودکامه پهلوی به نفت بود و کارکنان متعهد نفت با متوقف کردن تولید و صادرات نفت ، گلوی رژیم طاغوتی را فشردند و همگام با حرکت توفنده انقلاب اسلامی ، به صف مبارزه پیوستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در بیان اهمیت جشن های چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گوید:برگزاری جشن ها به کوری چشم دشمنان به ویژه دولتمردان آمریکا و بدخواهان با حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه برگزار خواهد شد و نشان می دهیم انقلاب اسلامی که به فرموده رهبر معظم انقلاب هم اکنون به دوران پختگی رسیده همچنان به راه پرافتخار خود ادامه خواهد داد.

آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری با بیان اینکه برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ، امسال به طرح ها و ایده های خاص نیاز داریم افزود: جوانان پرشور ما می توانند با فکر خلاق و هنرمندانه خود ، جشن های دهه فجر را رنگ و بوی دیگری بخشند و نشاط و سرزندگی را در جامعه فراگیر کنند.

وی برجسته سازی ایام شورانگیز پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان از جمله بستن شیرهای نفت توسط کارکنان صنعت نفت و چهارشنبه سیاه در دزفول و اهواز را مورد تاکید قرار داد و گفت: نقش شهدا در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب اسلامی باید برجسته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نشاط و امید به آینده در مردم تقویت شود افزود: پاشیدن بذر امید به آینده در دل مردم باید توسط روشنفکران ، امامان جمعه و افراد متدین تقویت شود.

 افتخار به گذشته و امید به آینده شعار چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبیین شعار چهل سالگی انقلاب اسلامی ' افتخار به گذشته و امید به آینده' بیان کرد: اگر این امید به آینده نباشد هیچ مادری بچه اش را شیر نخواهد داد و هیچ باغبانی نهال نخواهد کاشت.

آیت ا... موسوی جزایری با اشاره به عبور سرفرازانه انقلاب اسلامی از انبوه مشکلات و توطئه های داخلی و داخلی از تحریم ها گرفته تا جنگ تحمیلی گفت: غلبه بر این مشکلات شبیه یک معجزه است هرچند مشکلات و مزاحمت هایی برای ما ایجاد کردند که با همت و عزم همگانی ، قابل حل است و به گفته رهبری معظم انقلاب اسلامی در 'این کشور هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد.'

 برگزاری 50هزار برنامه متنوع در فجر 40 سالگی انقلاب در خوزستان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در نشست روسای کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در خوزستان گفت: رویکرد مهم برنامه ها و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ، مردمی بودن آن خواهد بود.

حجت الاسلام سیدلطف ا... سپهر، انعکاس عملکردها، دفاع معقول از دستاوردهای انقلاب اسلامی ،پاسخگویی به شبهات، ایجاد ارتباط با رسانه ها ، تمرکز زدایی در برنامه ها ، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مبارزه ، فراگیری جشن ها و بومی کردن برنامه ها را از محورهای اصلی برنامه ها و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جای جای استان خوزستان بیان کرد.

وی تلاش مجاهدانه برای برگزاری آبرومندانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه امیدوارانه به آینده را از وظایف اصلی روسای کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان بیان کرد و افزود: همه برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها باید پای کار آیند و آستین همت بالا بزنند.

حجت الاسلام سپهر به نقش ائمه جمعه و جماعات ، روشنفکران و اندیشمندان در پویایی جشن ها و برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تنوع ، نوآوری ، پرهیز از برنامه های سرد و بی روح مورد تاکید است.

وی افزود:در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 50هزار برنامه شاد فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی ، مسابقات هنری ، خاطره گویی و همایش های شعر انقلاب در شهرها ، بخش ها و روستاهای خوزستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: مقدمات اجرای برخی برنامه ها از هم اکنون شروع شده تا به لطف الهی برنامه های پربار و بانشاط و در شان عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 اجرای برنامه ها در مناطق دورافتاده و روستایی

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تبیین برنامه های شاخص چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان گفت: تمرکز و گستردگی برنامه ها باید در مناطق دور افتاده و روستایی خوزستان باشد.

علی حسین حسین زاده با تاکید بر اینکه برنامه های دهه فجر 40 سالگی انقلاب اسلامی نباید رنگ و لعاب اداری به خود بگیرد که این خود یک آفت است بیان کرد:برپایی جشن های مردمی 40سالگی انقلاب اسلامی باید تلاشگرانه و جهادی باشد به گونه ای که همه مردم احساس کنند در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی باید با تاکید بر مردمی بودن و امید به آینده باشد افزود: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است برای بیان پیشرفت و برکات انقلاب اسلامی با وجود همه خباثت های دشمنان و معاندان است.

حسین زاده بر برجسته سازی ایام خاص انقلاب همچون اعتصاب کارکنان نفت که در خوزستان اتفاق افتاد تاکید کرد و گفت:برای مرور ایام خاطره انگیز انقلاب اسلامی از اندیشمندان، پیشکسوتان مبارزه با رژیم ستمشاهی و هنرمندان بومی استفاده شود.

پیشنهاد تشکیل ستاد راهپیمایی 22 بهمن

مدیرکل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22بهمن و انعکاس جهانی این حضور باصلابت ، پیشنهاد کرد ستاد ویژه راهپیمایی 22 بهمن در خوزستان جدای از ستاد دهه فجر تشکیل شود.

مسلم رحیمی ، تبلیغات محیطی تاثیرگذار ، بهره گیری از سخنرانان برجسته کشوری ، مسجد محوری برنامه ها ، غبارروبی مزار شهدای انقلاب ، منطبق کردن برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه ، برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در همه شهرستان ها ، پاسخگویی به مشکلات مردم در مصلاها با حضور مسئولان اجرایی ، برجسته کردن چهره های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی ، اجرای شعر انقلاب و تقدیر از مبارزان پیش از پیروزی انقلاب را از پیشنهادهای خود برای پربار کردن محتوای برنامه های دهه فجر بیان کرد.

وی با اشاره به حضور پرشورتر مردم در شهرهای کوچک خوزستان ، گفت: در مناطق روستایی و دورافتاده نیز جشن های پیروزی انقلاب دیده شود و مسئولان ارشد استان به آن مناطق سفر کنند.

امیدیه میزبان مسابقات وزنه برداری انتخابی تیم ملی و المپیک

فرماندار امیدیه نیز با بیان اینکه برنامه های غنی و پرمحتوای فرهنگی و هنری در شهرستان امیدیه در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تدارک دیده شده گفت:در ایام دهه فجر ، امیدیه میزبان مسابقات وزنه برداری انتخابی تیم ملی و المپیک خواهد بود.

سید مهران رفیعی افزود: در ایام دهه فجر ده ها پروژه عمرانی و زیربنایی با 170میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی شهرستان نفتخیز امیدیه بهره برداری خواهد شد وبرگزاری یادواره شهید اسماعیل دقایقی از سرداران پرافتخار دفاع مقدس ، اجرای برنامه های هنری و همگانی، مسابقات فرهنگی و خاطره گویی از برنامه های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در امیدیه است.

حجت الاسلام علی شمیل پور امام جمعه سوسنگرد نیز با تاکید بر اینکه امید به آینده و برنامه های نشاط آفرین باید محور برنامه ها باشد گفت: بار اصلی انقلاب بر دوش مردم بوده و هست و باید با همه توان برای مردم خدمت کنیم.

کوروش مودت فرماندار هندیجان برنامه هم تهیه 'جهیزیه آسان' با همکاری لنج داران و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را از برنامه های مهم در دهه فجر در هندیجان بیان کرد و افزود: همایش شعر انقلاب ، تجلیل از کارآفرینان برتر هندیجان ، گاز رسانی به روستاهای منطقه با 120میلیارد ریال و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی را از برنامه های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هندیجان بیان کرد.

بومی کردن برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه دزفول نیز با تاکید بر اینکه باید برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردمی و بومی باشد و این یک هنر است گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای بازخوانی حوادث مهم انقلاب مثل چهارشنبه سیاه در دزفول و حادثه سینما رکس آبادان و اعتصاب کارکنان نفت است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با تجلیل از شهدای والا مقام انقلاب اسلامی در دزفول شهیدان سبحانی و عزیز صفری افزود: تجلیل از مرحوم آیت ا... قاضی امام جمعه فقید دزفول که هدایت انقلاب را در این شهرستان برعهده داشت از برنامه های مهم فرهنگی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار