تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۷۶۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عقد قرارداد آب زمستانه در شبکه‌های شمال خوزستان
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: زمان عقد قرارداد تامین آب محصولات کشاورزی در شمال خوزستان آغاز شده و از کشاورزان تقاضا می شود نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

یعقوب کرمی روز سه شنبه افزود: بارش های مناسب سال آبی جاری شرایط خوبی را فراهم کرده که کشاورزان منطقه کاستی های چند سال اخیر در زمینه کشت محصولات زراعی را جبران کنند.

وی عمده محصولات کاشته شده در فصل زمستان در شبکه آبیاری دز را گندم، محصولات گلخانه ای، پیاز، سیب زمینی، کاهو و سبزیجات برگی عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از 52 هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه به زیر کشت انواع محصولات زراعی رفت که پیش بینی می شود با توجه به کم آبی تابستان امسال، سطح زیر کشت زمستانه بیشتر از مدت مشابه سال قبل شود.

به گفته کرمی تابستان امسال با وجود محدودیت های شدید منابع آبی در شبکه آبیاری دز بیش از 18 هزار و 358 هکتار انواع محصولات تابستانه به زیر کشت رفت که نزدیک به 11 هزار و 389 هکتار نسبت به تابستان سال 96 کمتر بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان از کشاورزان منطقه خواست با توجه به لزوم برنامه ریزی نیاز آبی شبکه بویژه پس از اتمام فصل بارندگی برای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه به امور مشترکین شرکت مراجعه کنند.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با بیش از 18 هزار مشترک، مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار